Co je nového u Ecomailu a co mu funguje v marketingu

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Novinky
  4.  » Co je nového u Ecomailu a co mu funguje v marketingu

Jakub Stupka, spoluzakladatel a provozní ředitel českého e-mailingového nástroje Ecomail, byl hostem dalšího dílu pořadu Kafe a marketing, kde se neformálně rozpráví o marketingu. Během rozhovoru zmínil, co e-mailingovému nástroji funguje v marketingu a jaké Ecomail přinesl novinky v roce 2020.

Novinky ve funkcích Ecomailu

Důležitou roli pro vývoj platformy mají samotní klienti – podněty ke zlepšení archivuje zákaznická podpora a některé návrhy přechází do realizace.

Ecomail je v češtině, stejně jako zákaznická podpora: bez handicapu jazykové bariéry se mohou uživatelé snáze orientovat v jeho pokročilejších nástrojích. 

Celá aplikace prošla v minulém roce kompletním redesignem. Ecomail se neustále rozrůstá a klade zvýšený důraz na UX design – chce zachovat uživatelsky přívětivé a intuitivní rozhraní. 

Pojďme se podívat na nové vychytávky tohoto e-mailingového nástroje:

1. Aktualizované automatizace

Automatizace dostaly nový design, jsou uživatelsky jednodušší, ale zároveň technologicky pokročilejší. Navrhnout automatické rozesílání e-mailů a jednotlivé procesy si můžete prostřednictvím drag & drop editoru, ve kterém jsou jednotlivé procesy vizualizované do podoby ikonek a můžete je mezi sebou propojovat tahem myši.

2. Facebook follow-up kampaň a další nové integrace

Ecomail je primárně platformou pro e-mailing. Zároveň z něj ale nově můžete se zákazníky komunikovat i přes Facebook – když odběratel například do 24 hodin neotevře váš e-mail, automaticky se spustí cílená reklama na Facebooku, která možná vašeho zákazníka lépe zastihne. Ecomail je možné propojit i se zasíláním SMS. Proč e-mail marketing strategii vhodně doplňují a podporují SMS zprávy, si přečtěte v tomto článku.

Další integraci provedl Ecomail s e-shopovou platformou Shoptet – vytvořil doplněk, díky kterému poputují informace o objednávkách z vašeho e-shopu do Ecomailu v reálném čase.

3. Topol.io

Nástroj Topol.io je samostatnou aplikací vytvořenou v rámci Ecomailu. Jedná se o editor e-mailingových šablon, které je posléze možné exportovat třeba do jiného e-mailingového nástroje a klienta (kompatibilní je například s Mailchimpem, Gmailem a novější verzí MS Outlooku). Firma produkt úspěšně uvedla i na zahraniční trh. Zároveň Ecomail vytvořil i plugin, skrze který je možné samotný editor zakomponovat do svého e-mailingového nástroje, což mohou využít vývojáři.

4. Větší výběr šablon

Počet šablon v nabídce neustále stoupá. Ecomail původně počítal s pár šablonami a možností jejich úprav samotnými klienty. Nyní se snaží potěšit i ty zákazníky, kteří chtějí úpravě šablon věnovat co nejméně času a vybrat si šablonu co nejbližší svým potřebám.

Marketingová strategie Ecomailu je v soustavném budování značky

V Ecomailu panuje názor, že produkt musí táhnout marketing, ne naopak. Jakub Stupka vysvětluje, že produkt musí být dobrý sám o sobě – a marketing má jen pomáhat. Protože platforma věří ve své kvality, komunikuje publiku především vývoj Ecomailu, novinky a plány, snaží se posilovat povědomí o značce a být v kontaktu se svými klienty – například prostřednictvím kvalitní zákaznické podpory. Výkonnostní marketing Ecomail příliš nevyužívá a Jakub Stupka zároveň přiznává, že vyhodnocování také není jejich nejsilnější stránkou.

Jak se Ecomail snaží budovat pozitivní vztah s klienty

1. Offline akce

Aktivní přítomnost na konferencích a veletrzích přináší Ecomailu pozitivní ohlasy i navázání spoluprací. Povídat si s účastníky i návštěvníky konferencí patřilo k nenásilné marketingové strategii. Ecomail se na offline akcích plánovaně vizuálně odlišuje a chce být vidět – pro offline akce má přichystaný dvoupatrový dřevěný stánek.

2. Ecomail poradna

Protože facebooková stránka Ecomailu příliš nefungovala, založila firma v průběhu roku 2020 facebookovou skupinu Ecomail poradna, do které přispívá obsahem určeným pro uživatele jejich e-mailingového nástroje i pro všechny uživatele e-mailingových platforem. Lidé zde mohou sdílet zkušenosti a dávat rady. Ačkoliv Ecomail v pravidlech prohlašuje, že skupina nesupluje oficiální podporu a zákaznický servis, lidé o skupinu zájem mají – komunitu tvoří téměř 900 členů.

3. Videonávody

Videa se během minulého roku stala využívaným komunikačním nástrojem. Prostřednictvím videonovinek se mohou sledující jednou za čtvrt roku dozvědět víc o produktu a jeho vylepšeních. Nově Ecomail vytváří videonávody, ve kterých slečna Lucie ze zákaznické podpory klientům radí, jak s e-mailingovým nástrojem pracovat.

4. Neotřelý obsah na Facebooku

Jakub Stupka rád vymýšlí různé soutěže pro Ecomail tým. V jedné z interních soutěží měli zaměstnanci za úkol napodobit vizuál malířských děl a výsledek vyfotit. Fotografie živých obrazů pak Ecomail zveřejnil v příspěvku a použil v kampani – měla nebývalý úspěch.

5. Webináře a školení offline a online, konference

Zájem lidí o e-mailingové vzdělávání neklesá. A protože doba nahrává online projektům, pořádá Ecomail webináře a online workshopy pro firmy.

Kam Ecomail směřuje v roce 2021?

Ecomail chce především postupně kultivovat a vylepšovat dosavadní služby, přidávat další pokročilé funkce a zůstat uživatelsky jednoduchý pro široké spektrum zákazníků. Protože měl možnost osahat si zahraniční trh díky Topol.io, do budoucna se nebrání expanzi.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This