Tagy, česky značky nebo štítky, jsou velice užitečným pomocníkem v práci s e-mailovými kontakty a kampaněmi. Vlastně by se dalo říct, že nezbytným pomocníkem. Proto jsme se rozhodli na tagování zaměřit a přiblížit vám možnosti jeho použití. První „lekce“ je tady.
O značkách obecně
Tagy vám umožní kontakty uspořádat na základě informací, které o nich máte. Do databáze tak vnesete vlastní strukturu a možnost individuálního přístupu k odběratelům. Následně můžete filtrovat či segmentovat podle určitých kritérií a neobtěžovat odběratele nežádoucími informacemi. Také se vám nestane, že jednomu příjemci pošlete dvakrát stejnou zprávu (např. bonusový obsah). Tagování společně s behaviorálním cílením ovlivňují velmi pozitivně konverzní poměr.
Jaké tagy vytvářet
Tagy jsou přizpůsobitelné, takže je můžete vytvářet a přiřazovat podle sebe. Označkovat můžete jednotlivé kontakty i celé skupiny. Kritéria jsou čistě na vás.
- Zájem o konkrétní produkty,
- způsob, jakým jste kontakt získali,
- množství zakoupených produktů,
- doba, po kterou je kontakt ve vaší databázi.
V praxi to může vypadat následovně:
Prodejce knih si vytvoří tagy podle žánrů a kontakty označí podle jejich preferencí při objednávání. Dále si rozdělí kontakty na získané elektronicky na svých stránkách a osobně na knižním veletrhu. Další tag může být „náruživý čtenář“ po dosažení určitého počtu zakoupených knih a také „věrný odběratel“ po uplynutí určité doby odebírání newsletterů.
2 hlavní pravidla při vytváření tagů
Sami určitě přijdete na další možnosti tagování vyhovující právě vašemu podnikání, vždy však dodržte tato pravidla:
- Tagujte příhodně a smysluplně, aby se vám s databází dobře pracovalo.
- Při přiřazování ke kontaktu dodržte přesný název tagu včetně specifických znaků, jinak se vytvoří značka nová.
Proč značkovat
Pokud ještě dumáte nad hlavním smyslem tagování, nahlédněme zase pod pokličku fungování fiktivního knihkupce. Vyjde-li nová moderní detektivka, nebude ji nabízet milovníkům historických románů, to by se, knižně řečeno, se zlou potázal. Pár podobných „failů“ a odhlásí se z odběru. Knihkupec si tedy před odesláním e-mailu vyfiltruje kontakty s tagem „detektivky“. Tyto zákazníky zprávou zaručeně potěší. Získají pocit, že jim píše přítel, který je dobře zná.
Přidaná hodnota
Díky tagům tak můžete cílit opravdu přesně. Odeslat slevové kupony za věrnost kontaktům s tagem „>1 rok“, pozvat „vášnivé čtenáře“ na autorské čtení, informovat odběratele se značkou „thriller“, že jimi zakoupená kniha bude zfilmována. Bez nadsázky, vaši zákazníci vás budou milovat.
Značky využijete také v cross-sell kampani. Náš knihkupec na to jde takhle:
- Zákazník si objedná učebnice pro střední školy.
- Knihkupec mu přiřadí tag „student“.
- Knihkupec vytvoří kampaň na cenově zvýhodněné pracovní sešity nebo papírnické potřeby, kde nastaví odeslání pouze značce „student“.
- Zákazníci, kteří zakoupili učebnice pro střední školy, tedy dostali tag „student“, obdrží e-mail s výhodnou nabídkou doplňkových produktů.
Jak tag vytvořit
Vytvoření tagu pro kontakty je jednoduché. Ukážeme si na příkladu v americkém nástroji Drip.
Práce s tagy probíhá v sekci People. Nejdříve klikněte na růžové tlačítko „New Tags“ vpravo. Do vzniklého okénka napište název tagu a uložte (růžové tlačítko „Add“).
Kontakty můžete k tagům přiřazovat ručně, nebo nastavit automatické přiřazování podle určitých událostí (když otevřou kampaň, udělají nákup, stáhnou si bonusový obsah).
Pak začíná ta opravdová legrace – nastavení tagů jako podmínek pro kampaně. Pamatujete si výrokovou logiku ze školy? 🙂 Můžete si tak vyfiltrovat kontakty, které splňují, nebo naopak nesplňují podmínku, že mají konkrétní tag, že spadají pod více tagů apod.
Otagujte své kontakty ještě dnes, ať můžete databázi využívat opravdu efektivně.
0 komentářů