Jak nabídnout e-book výměnou za e-mail?

Hlavní strana » Návody » Jak nabídnout e-book výměnou za e-mail?

E-book patří stále mezi osvědčená lákadla, která weby nabízejí čtenářům zdarma. Tedy skoro zdarma, platí se e-mailem. Také přemýšlíte o tom, že byste rádi využili tuto oblíbenou taktiku budování databáze e-mailových adres? Pojďme si projít, na co nezapomenout, jak na to, abyste neporušovali GDPR, a jaké nástroje se vám budou hodit.

Proč vlastně e-book?

Hlavním cílem e-booku, ostatně jako všech dalších lead magnetů, je sběr e-mailových adres. Velmi často využívaným lead magnetem jsou nabídky slev, poštovného zdarma nebo třeba přístupu do VIP sekce s recepty. V podstatě se může jednat o cokoliv, co je pro návštěvníka webu natolik zajímavé, aby byl ochotný na sebe nechat e-mail.

Kdy použít e-book zdarma jako lead magnet?

E-booky nejlépe fungují na tematicky úzce zaměřených webech. U těch obecnějších se může stát, že konkrétněji zaměřený e-book nebude zajímat všechny čtenáře, případně je vyskakovací okno bude i obtěžovat. V takovém případě můžete pracovat spíše s bonusovým obsahem, například v podobě šablon, návodů, check listů, cheat sheetů, společných výzev nebo případových studií.

Dejte si pozor na GDPR

I přesto, že GDPR bylo velkým strašákem, stále existuje několik způsobů, jak e-book nabídnout za e-mail, aniž byste se dostali do problémů. Nejčastěji jde o tyto způsoby:

  1. Na místo koupě souhlas se zasíláním obchodních sdělení – uživatelům dáte na výběr, že si e-book mohou koupit za určitou částku, nebo se na místo toho přihlásit k odběru e-mailů.
  2. Double opt-in – vyplněný e-mail poslouží jen k zaslání e-booku. Uživateli pak následně pošlete checkbox s odsouhlasením, že mu mohou být zasílány další e-maily. Nicméně se tím vystavujete riziku, že další e-maily už budou uživatelé ignorovat.
  3. Dárek pro odběratele newsletteru – nabídnete e-book plný zajímavých informací jako dárek všem, kteří se přihlásí k odběru vašeho newsletteru.

Jak vyřešit doručení obsahu výměnou za e-mail?

Nástrojů pro to je nespočet. My se ale zaměříme na nejpoužívanější a námi ověřené:

 

Leadpages – tento jednoduchý nástroj, jehož použití není podmíněno redakčním systémem WordPress, stále patří mezi špičku na trhu. Snadno v něm vytvoříte prodejní stránky, vyskakovací okna pro sběr e-mailů, děkovné stránky nebo stránky pro pořádání webinářů. Dá se propojit s e-mailingovými nástroji MailChimp, GetResponse, Drip a dalšími. 

Nevýhody Leadpages – má omezené možnosti úprav vzhledu a textů a jako nástroj je sice skvělý pro prodej služeb, ale nehodí se příliš pro e-shopy.

OptinMonster – jde o nástroj, který pomáhá konvertovat návštěvníky pomocí cílených a personalizovaných prvků (například různé druhy vyskakovacích oken). Na rozdíl od Leadpages je ideální volbou i pro e-shopy.

Co OptinMonster umí?

  • Vyskakovací okna, scroll boxy, lišty a další typy formulářů pro sběr e-mailů,
  • možnost vkládání formulářů přímo do článku,
  • cílení a nastavení podle chování na stránce, na základě akce na webu,
  • A/B testování,
  • přehledné statistiky a napojení na Google Analytics,
  • pop-up okna speciálně pro návštěvníky z mobilních zařízení,
  • nastavení různých prvků pro konkrétní podstránky webu,
  • detekce zdroje návštěvnosti.

Jediným minusovým bodem je cena. Jde o nástroj, za který si připlatíte. 

SmartEmailing – využívaný český e-mailingový nástroj má mezi funkcemi i vytváření pop-up oken a formulářů pro sběr emailů. 

Co SmartEmailing umí?

  • Má jednoduché řešení s českým prostředím a českou podporou,
  • integrované řešení přímo v nástroji,
  • je použitelný na jakémkoliv webu.

Nevýhodou SmartEmailingu pro tento účel je absence pokročilejších funkcí. Jde o jednoduché řešení, které plní svůj účel. 

ThriveLeads – jde o placený plugin, který disponuje širokou nabídkou nejrůznějších šablon pro formuláře, vyskakovací okna a lišty. 

Co ThriveLeads umí?

  • Možnost přidání na jakoukoliv stránku vašeho webu s neuvěřitelně přesným cílením,
  • jednoduchý editor pro úpravu šablony,
  • má vysoké procento doručených e-mailů,
  • hodně propracované možnosti A/B testování.

Nevýhodou pak může být použití jen na webech běžících na WordPress a případně i cena.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This