Jak být trendy v e-mail marketingu

v roce 2019/2020?

Hlavní strana » Návody » Jak být trendy v e-mail marketingu v roce 2019/2020?

I e-mail marketing má své trendy. Příjemci e-mailů jsou rozmlsaní vzrůstající kvalitou, a vy tak budete muset zapojit nové technologie a postupy, které vám pomohou získat nové adresáty, a hlavně si udržet ty stávající. Proto jsme v Mailujeme.cz sepsali pár rád, díky kterým nebudete v e-mail marketingu v roce 2019 ani v roce 2020 out.

Automatizace a personalizace nikdy nezestárnou

Je nám jasné, že toto není žádná novinka, ale rozhodně to patří mezi nejdůležitější inovace. Automatizace jde s personalizací ruku v ruce, a proto obě tyto praktiky zařaďte do svého e-mailovému marketingu. O automatizaci jsme vám sepsali i samostatný článek, ve kterém se dozvíte, jak vám ušetří čas, peníze a přinese významně vyšší míru odezvy než klasické e-mailové kampaně.

Zpátky k věci – e-mailový marketing je stále více založený na chování zákazníků. Využijte všechna získaná data, která máte. Vezměte v potaz, jak se uživatelé chovají při prohlížení webu nebo po otevření e-mailu, jaký obsah je nejvíce zajímá, kterou kategorii nejčastěji navštěvují. Na základě toho jim budete moct poslat relevantní obsah, který má daleko větší šanci na úspěch.

Umělá inteligence je tady – spřátelte se s ní, stojí to za to

Z nástupu umělé inteligence mají mnozí osypky, a tím o hodně přicházejí. Množství dat získaných od zákazníků narůstá každým dnem, ale dle průzkumů téměř polovina marketérů nedokáže využít jejich plný potenciál. 

Umělá inteligence vám výrazně usnadní zjišťování trendů, bezchybně za vás bude sledovat uživatele, nabídne vám řešení, která mají šanci na úspěch, a pomůže vám identifikovat kombinace obsahu, které budou fungovat lépe, rychleji a efektivněji.

Například e-mailingový nástroj Ecomail už umělou inteligenci používá. Při tvorbě newsletteru už dochází k automatickému výběru produktů, které budou zákazníky pravděpodobně nejvíce zajímat. Jen je třeba říct, že algoritmus potřebuje obrovské množství dat, aby dokázal správně určit, který produkt komu poslat – než získáte relevantní hodnoty, může to trvat i měsíce. Ne každý tedy tuto možnost může využít.

Interaktivní obsah – všichni si rádi hrajeme

Jestli jste ještě nezačali svým příjemcům posílat interaktivní obsah, pak to co nejdříve napravte. Kvízy, hry, animace, gify, interaktivní formuláře, pohybující se bannery – to vše zaujme pozornost a zároveň seznámí příjemce s vaší obchodní nabídkou. Interaktivní obsah vám pomůže zvýšit prodeje produktu, buduje lepší povědomí o značce a příjemci se na vaše e-maily budou těšit, takže nebudete muset řešit nízkou míru otevření.

Mobily vládnou světu a e-mailovému marketingu též

Responzivní design, přizpůsobení stránek pro mobilní zařízení a zrychlení načítání webu. Trio, které byste měli ideálně dovést k dokonalosti. Google ve své studii Connected Consumer Study za rok 2017 uvedl, že 53 % Čechů používá telefon minimálně stejně často jako počítač. Z toho 16 % uživatelů nakupuje v e-shopech minimálně stejně často na mobilu jako na počítači. V roce 2013 to ale bylo jen 7 %, proto je třeba s tímto trendem počítat.

Chatbot – okamžité odpovědi pro vaše zákazníky

Okamžité odpovědi zákazníkům jsou značkou ideál, ale v reálném světě to není v lidských silách. Od toho je tu chatbot – interaktivní softwarová platforma umístěná v aplikacích a chatech, která díky předchozímu nastavení umí komunikovat tak, že se to podobá lidské konverzaci.

S čím vám chatbot může pomoci?

  • Funguje jako nákupní rádce.
  • Zastupuje zákaznickou podporu.
  • Je prostředkem pro distribuci novinek.
  • Zároveň může sbírat e-maily a data o zákazníkovi.

E-maily založené na živém obsahu

Jde o formu interaktivních e-mailů, které jsou závislé na době otevření. Svým příjemcům můžete pomocí živého obsahu nabídnout real-time odpočet zahájení či ukončení výprodeje, aktuální skladové zásoby nebo například sportovní výsledky.

To nejlepší na konec? Trend, který se nemění!

Tím je rozhodně kvalitní obsah. Zvyšujte kvalitu nad kvantitou a posílejte svým příjemcům nejenom kvalitní, ale též relevantní obsah. Bez něj všechny trendy e-mail marketingu ztrácejí svůj smysl.

Základním principem relevantního obsahu je segmentace. Nastudujte si její základy v našem článku.

Využíváte některý z trendů ve svém e-mailovém marketingu? Funguje vám? Nebo jedete na osvědčenou klasiku, která vám přináší výsledky už několik let? Budeme moc rádi, když se s námi podělíte.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This