Začínáme:

15 typů e-mailů, které vám přinesou lepší výsledky v marketingu

  1. Hlavní strana
  2.  » 15 typů e-mailů, které vám přinesou lepší výsledky

Vašemu odběrateli denně přistane ve schránce průměrně 128 e-mailů. Nejčastějším a největším problémem je absolutní převaha prodejních e-mailů, která odběratele otráví předtím, než se vůbec dostane ke konverzi. Změňte to a přizpůsobte svůj e-mailový marketing nákupnímu procesu. Bavte své fanoušky, vzdělávejte je poutavými e-maily, a až ve správnou chvíli zapojte prodej.

Přemýšlíte, kde začít? Věnujte nám přibližně 5 minut svého času, a my se s vámi podělíme o seznam důležitých typů e-mailů, které byste měli posílat.

Jaké e-maily posílat?

1. Uvítací e-maily

Mají nejvyšší otevíranost, protože si je zájemce aktivně vyžádal po vyplnění formuláře, zahájení odběru, nebo se právě stal vaším zákazníkem. V uvítacím e-mailu máte jedinečnou příležitost poděkovat za zájem, představit se a ve zkratce nastínit svůj příběh a poskytované služby. svoje služby, a stejně tak rovnou sdělit, co bude následovat. Jde o e-mail, který začíná budovat důvěru mezi vámi a příjemcem. Sdělte mu, jak často může očekávat e-mail, nastiňte obsah a svůj slib dodržte.

Co nesmí chybět správnému uvítacímu e-mailu?

  • potvrzení registrace k odběru newsletteru,
  • případně odkaz do sekce pro registrované, na e-book, video, webinář, pokud se zájemce přihlásil z tohoto důvodu,
  • poděkování a rychlé představení,
  • info o četnosti e-mailů a nalákání na zajímavý obsah.

Kdy je odeslat? 

Automaticky po vyplnění formuláře nebo přihlášení k odběru.

 

2. Transakční e-maily

Nenechte zákazníka nebo zájemce tápat. Ať už si u vás objednal produkt, zaslal dotaz, nebo se registroval na akci či do programu, vždy by měl vědět, na čem je. Pomocí transakčních e-mailů ho provedete celým procesem. 

Výhodou těchto e-mailů je vysoká míra otevření, takže je můžete využít i na doporučení doplňkových produktů, nebo k nim připojit zajímavý obsah. 

Co nesmí chybět transakčnímu e-mailu?

  • Fakta, díky kterým bude zákazník/zájemce vždy vědět, na čem je.
  • Kontakt v případě, že by v e-mailu nenašel to, co potřebuje.
  • Využijte transakční e-mail i pro ukázku doplňkových produktů, nebo připojte zajímavý obsah.

Kdy je odeslat?

Automaticky, například po zaslání objednávky nebo dotazu.

 

3. Pravidelné newslettery

Jde o pravidelné e-maily, na které si vaši příjemci zvyknou a budou je očekávat. Vždy zvolte takovou frekvenci, pro kterou dokážete vytvořit zajímavý obsah. Obsah se samozřejmě bude lišit podle předmětu podnikání. Pokud provozujete e-shop, newsletter nejčastěji využitete pro prezentaci své akční nabídky. Firmy využívají newsletter pro informování o novinkách a dění v oboru.

Kdy je odeslat?

Frekvence je na vás. Kvalita je nad kvantitou, ale ideální je pohybovat se v rozmezí 1x týdně až 1x za čtvrt roku.

 

4. E-maily se speciální nabídkou nebo dárkem zdarma

Přesvědčte své zákazníky, že má rozhodně smysl odebírat vaše e-maily. Čas od času je můžete hýčkat kupónem na dopravu zdarma, slevou nebo speciální nabídkou, například spuštěním výprodeje nejprve pro ně. U každého produktu se najde něco, jak můžete svým zákazníkům projevit vděčnost za jejich věrnost. Tento typ e-mailů můžete spojit s e-mailem připomínajícím opuštěný košík, o kterém mluvíme níže.

Kdy je odeslat?

Četnost není nijak omezena, ale často je spojena s aktuální akční nabídkou, aktivitou člověka na webu, nebo dobou, po kterou je zákazníkem.

 

5. Často kladené otázky

Zúročte otázky, které vaše zákazníky napadají nejčastěji. Nespoléhejte jen na to, že je máte umístěné na webu. Daleko účinnější bude forma, kdy je přímo zašlete e-mailem potenciálním zájemcům nebo zákazníkům. Často fungují jako vyvrácení pochybností ještě dřív, než vůbec vystanou na mysli.

Kdy je odeslat?

Často kladené otázky mohou nahradit obsahové e-maily, nebo se dají posílat jako podpora nového produktu.

 

6. Obsahové e-maily

Cílem obsahových e-mailů je předat informace, které posunou příjemce v nákupním procesu. Zároveň jsou ale ideální příležitostí jak předvést, že svému oboru rozumíte. Podělte se o tipy, rady nebo příběh jiného zákazníka. Hodnotným obsahem ale můžou být i odkazy na nové články, návody, videa, nebo recepty. Zajímá vás také, jak měřit výsledky obsahového marketingu? Přečtěte si článek zde.

Kdy je odeslat?

V okamžiku, kdy svým příjemcům máte opravdu co říct. Posunete je v nákupním rozhodovacím procesu, nebo uděláte krok pro zvýšení důvěry ve vaši značku.

 

7. Navnadění a následně promo nového produktu

Chystáte něco, na co jste opravdu pyšní? Je jedno, jestli jde o produkt, školení, dokument, nebo přednášku. Zkuste své odběratele navnadit podobně jako je tomu v seriálech. Stačí krátká ukázka, jež probudí jejich zvědavost. S každým příchozím e-mailem tak budou v očekávání, kdy přijde celkové odhalení.

Tip: Využijte zvědavosti, a nabídněte příjemcům nový produkt nebo službu v předprodeji či za zvýhodněných podmínek.

Kdy je odeslat?

V přípravné fázi uvedení nového produktu nebo služby.

 

8. E-maily podle aktivity

Oslovte své příjemce ve správně zvolený čas s přesně cílenou nabídkou. Aktivitou může být jednoduše kliknutí nebo zobrazení stránky. Důkladnějším měřítkem pro odhad nákupních fází návštěvníků je Lead Scoring. Umožní vám přiřazovat body zákazníkům na základě aktivity, ať už je to otevírání e-mailů nebo návštěva vašeho webu. Díky tomu posoudíte jejich zájem o koupi produktu nebo služby. 

Lead Scoring je metodou, které nestačí pár řádků vysvětlení. Proto jsme pro vás sepsali speciální článek. 

Kdy je odeslat?

Po aktivitě na webu nebo v okamžiku, kdy Lead Score dosáhne určité úrovně.

 

9. Prodejní e-maily

Neříkáme, že byste se nadobro měli vzdát prodejních e-mailů. Ty jsou samozřejmě třeba pro dosažení vámi vytyčeného cíle. Lepších výsledků dosáhnete při segmentaci vašich zákazníků a následném zasílání prodejní nabídky podle jejich zájmů.

Tipy na fungující prodejní e-mail:

  • Pokud posíláte  e-mail ve správnou chvíli, nebojte se opravdu prodávat. Nabízíte produkt či službu, které věříte, a přináší zákazníkům užitek. 
  • Nenechte příjemce tápat, přesně je naveďte, co mají udělat dál.
  • Velmi oblíbenou taktiku je sleva pro omezený počet kupujících, nebo sleva platící určitý počet dnů.

Kdy je odeslat?

Můžete vyzkoušet osvědčené pravidlo 1 prodejní e-mail na 4 obsahové e-maily.

 

10. E-maily nabízející vylepšení či související produkty

Jde o osvědčené prodejní nástroje, které můžete znát pod pojmy upselling a cross-selling. V upsellingových e-mailech nabídnete zákazníkovi lepší a výkonnější produkt, nebo jeho vylepšení. V cross-sellovém e-mailu mu zašlete související zboží – příslušenství a služby, které daný produkt doplní. Využijte toho, že je zákazník v módu, kdy nakupuje, a prodejte mu toho co nejvíc.

Kdy odeslat?

Poté, co si u vás zákazník nakoupí produkt nebo službu.

 

11. Reaktivační e-maily

Nehledě na zajímavost obsahu se velmi často stává, že někteří vaši odběratelé neotevírají ani jeden e-mail od vás. V tu chvíli přichází poslední záchrana v podobě reaktivační kampaně, která má za úkol opětovné obnovení aktivního stavu. Ať už je to otevření e-mailů nebo ideálně  nákup na e-shopu.

Tip na reaktivační kampaň:

  • první e-mail s pozitivní pobídkou (například doprava zdarma nebo slevový kupón),
  • druhý e-mail se žádostí o zpětnou vazbu, případně aktualizaci zákaznického účtu,
  • na třetím místě je na řadě odhlašovací e-mail, kdy kontakt požádáte o akci, v opačném případě ho vyřadíte z databáze.

Kdy je odeslat?

Vhodné načasování reaktivační kampaně se různí podle toho frekvence nákupů a délky nákupního cyklu. Pokud ale příjemce neotevírá a nekliká na e-maily 2x déle než je běžný nákupní cyklus, zvažte reaktivaci a následně vyřazení

 

12. E-maily připomínající opuštěný nákupní košík

Při správném nastavení nástrojů pro sledování webu můžete u přihlášených zákazníků evidovat nedokončené nákupy. Připomínající e-mail s dobře zvoleným obsahem je účinným způsobem, jak obnovit ztracené prodeje.

Kdy je odeslat?

V moment, kdy zákazník vloží zboží do košíku, ale nedokončí objednávku.

 

13. Průzkumné e-maily

Neveďte monolog, ale dialog. Přibližně po pár týdnech je ideální doba na zaslání e-mailu s průzkumem, ve kterém zjistíte spokojenost, možné zlepšení nebo připomínky k vašemu produktu. Tím uděláte důležitý krok v posilování důvěry, a příjemci jasně dáte najevo, že je pro vás jeho názor důležitý.

Odměnou za zpětnou vazbu může být kupón, sleva nebo příslib pro vylepšení produktu či služby.

Tip na průzkumný e-mail: Nezapomeňte hned v úvodu zmínit, kolik času vyplnění dotazníku zabere. Tím zvýšíte šance na otevření.

Kdy je odeslat?

 Přibližně pár týdnů po přihlášení k odběru newsletteru, nebo doručení produktu či služby.

 

14. Náborové e-maily

Ideální příležitost jak dokázat svým příjemcům, že jsou pro vás důležití. Jakmile máte volnou pozici, sdělte jim to pomocí e-mailu, ať už se přihlásí sami, nebo přepošlou e-mail svým známým, kteří by se na dané místo hodili. Komu jinému poslat náborový e-mail než největším fanouškům?

Kdy je odeslat?

V okamžiku vyvěšení inzerátů s volnou pozicí. 

15. E-maily přiznávající chybu

Každý může udělat chybu. Možná jste poslali nefunkční odkaz, neplatnou nabídku, nebo jste zaspamovali odběratelům e-mailovou schránku. Co je v tomto případě nejlepší udělat? Přiznat chybu a omluvit se.  Negativní pocity se tímto stylem dají zmírnit, v nejlepším případě proměnit v příležitost budování důvěry.

Kdy je odeslat?

Poté, co se vám přihodí chyba, která nemohla ujít vašim zákazníkům či odběratelům.

Skončili jsme sice u čísla 14, ale jistě by se našly i další e-maily, které stojí za to zařadit do tohoto seznamu. Napište nám do komentářů, co funguje nejvíce vám.

 

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing