Nad přípravou newsletteru nebo jiné e-mailové kampaně strávíte dost času, možná zapojíte i několik lidí. Pokud pak spadne do spamu, přinejmenším to naštve. Jak se toho vyvarovat? Třeba se dopouštíte základních chyb, které si projdeme v tomto článku. Přibližně 5 minut čtení a následné zapracování rozhodně stojí za to, abyste vrátili e-maily do složky, kam patří. Nemyslíte?
Co je to spam?
Spam je nevyžádaným sdělením šířeným skrze internet. Jde o e-maily, které nechceme dostávat, obtěžují nás a zaplavují poštovní schránku. Společným znakem těchto e-mailů je to, že je spameři posílají v obrovských kvantech na všechny e-mailové adresy, které mají k dispozici. Nejedná se vůbec o cílenou reklamu na určitý okruh lidí a zpáteční adresa bývá z 99 % falešná. Co patří mezi typický spam?- Reklama na viagru,
- recepty na hubnutí,
- řetězové dopisy,
- nabídky provizí za převod vysokého obnosu peněz přes váš účet.
- Získáváte souhlas podle zákona č. 480/2004 § 7 odst. 2?
- Posíláte newslettery na základě předchozích obchodních vztahů?
- Máte text souhlasu v souladu s GDPR?
- Jste vítěz!
- 100 % zadarmo.
- Dárek zdarma!
- Jen za 25 Kč!
- Nepoužívejte velká písmena.
- Vyhněte se nadbytečnému množství vykřičníků.
- Nehrajte nečestnou hru, kdy předmět vypadá jako odpověď nebo přeposlání e-mailu.
- Neuvádějte do něj přehnané a nesplnitelné sliby.
- Hlavním cílem je sice upoutat, ale nezapomínejte na to, že předmět musí mít vždy souvislost se samotným obsahem e-mailu.
Posíláte e-maily s přílohami
Spamové filtry jsou na přílohy velmi citlivé hlavně z toho důvodů, že jsou potenciálními nosiči virů. Proto s největší pravděpodobností skončí ve spamové složce. Navíc pokud jsou přílohy velké, mají vliv na rychlost načítání e-mailu. A ani to vám nepřináší body k dobru. Posíláte e-maily, kde je maximum obrázků a minimum textu V minulosti obsahovaly typické spamové rozesílky jen obrázky, které byly nahrávány v neoptimalizované velikosti bez ohledu na responzivitu. Proto dodnes spamové filtry reagují na e-maily s podobným obsahem. Design je rozhodně důležitý, ale nezapomeňte ho doplnit stejně kvalitním textem. Odhlášení z odběru je velmi složité nebo úplně chybí Pokud chcete uživatelům posílat obchodní sdělení, nesmí mu chybět link s možností odhlášení z odběru e-mailů. V případě, že ho vynecháte, dostanete se na „blacklist“, a ať už pošlete e-mail s jakýmkoliv obsahem, skončí ve spamu. Postarejte se o to, aby odhlášení bylo jednoduché. Zkontrolujte, že je odkaz funkční, a pokud jej uživatel využije, už mu opravdu žádné zprávy od vás nepřijdou. Posíláte e-maily na neaktivní kontakty Stát se může každému. Neaktivní kontakty v databázích nejsou ničím výjimečným. Na co si je ale třeba dávat pozor, je vysoké a narůstající množství mrtvých duší. Na to spamové filtry reagují a automaticky pak vaše zprávy filtrují. S tím vám ovšem pomůže vhodný e-mailingový nástroj, o kterém jsme mluvili hned v úvodu.Nemáte stanovenou frekvenci e-mailů
Ať už své příjemce spamujete několikrát denně, nebo se jim ozvete jednou za půl roku, kdy už nemají tušení, kdo jste a co jim nabízíte, obojí je špatně. Stanovte si frekvenci, kdy budete schopni připravit kvalitní obsah, a zůstanete v podvědomí příjemců.Přidáváte do e-mailů linky na podezřelé weby
Chcete se vyhnout spamu a často ve svých e-mailech odkazujete na jiné weby? Pak si zkontrolujte, že:- Neodkazujete na weby se špatnou pověstí.
- Nepoužíváte odkazy, které příjemce několikrát přesměrovávají.
- Nepoužíváte podezřelé zkracovače.
- Neodkazujete na mnoho různých domén.
0 komentáøù