Je sice pravdou, že vyhledávače nemohou ve většině případů indexovat a prohlížet vámi zaslané e-mailové kampaně a neberou v potaz ani úspěch v podobě velikosti vaší databáze. Mohlo by se tak zdát, že vám e-mailing vám v SEO nepomáhá. Ale…
Jak vám e-mailing pomůže v SEO
E-maily, které svým příjemcům posíláte, jsou potenciálním zdrojem kvalitní návštěvnosti. Ta už vliv na SEO rozhodně má. Co vám přinese řešení optimalizace pro vyhledávače i v rámci e-mailingu?
- Budování odkazového profilu — využijte svůj e-mailing pro linkbuilding. Publikovali jste na blogu zajímavou případovou studii nebo data z průzkumu? Nezapomeňte v e-mailech odběratelům rovnou nasdílet odkaz, aby jej mohli sdílet dál.
- Vylepšení uživatelské interakce — pomocí e-mailingu můžete na svůj web/blog dostat návštěvníky, kteří budou obsah komentovat a sdílet. Uživatelská interakce se odrazí na delší době strávené na webu, větším počtu zhlédnutých stránek, nižším bounce rate a třeba novými komentáři – čímž se stávající obsah rozšíří a aktualizuje. To všechno jsou faktory, které vyhledávačům ukazují autoritu webu.
- Rychlejší indexace stránek — Google dokáže projít odkazy ve schránkách příjemců. Pokud tedy do e-mailů přidáte odkaz na stránku, dokáže ji zaindexovat.
- Propagace vašeho obsahu — e-mailový marketing je skvělým způsobem, jak promovat jakýkoliv obsah. Navíc i obsah, který vytvoříte přímo pro newsletter, můžete recyklovat a využít ho přímo na webu či blogu. A to už dopad na SEO má.
Tipy, jak napřímo propojit e-mailing a SEO
- Využijte obsah z newsletteru na blogu — jak už jsme zmínili, vyhledávače nejsou schopny indexovat obsah v e-mailech. Existuje ale jednoduchá cesta, jak obsah dostat jak k vyhledávačům, tak i k více návštěvníkům. Do e-mailu sepište krátké shrnutí nebo zkopírujte úvod textu, který navnadí k prokliknutí, a odkažte na pokračování ve čtení přímo na blogu. Pokud máte vytvořenou sérii e-mailů s hodnotným obsahem, vytvořte i verzi na blogu, kterou mohou vyhledávače indexovat a zařadit do výsledků vyhledávání.
- Vytvořte na stránkách archiv newsletterů — přidejte na stránky archiv s newslettery. Touto cestou dostanete texty v e-mailingu k vyhledávačům. Má to i další benefit. Návštěvníci stránek budou mít jedinečnou příležitost prohlédnout si obsah, který posíláte svým odběratelům, a tím zvýšíte své šance na rozšíření databáze.
- Nezapomínejte na přidání HTML verze — mnohdy se může stát, že se e-mail nezobrazuje tak, jak by správně měl. V tu chvíli by měl mít příjemce možnost přepnout na HTML verzi a e-mail si prohlédnout tam. Téměř všechny nástroje toto umožňují. Toto není třeba v případě, že raději zvolíte archiv newsletterů. Pak na něj stačí jen odkázat.
- Co nejvíce zjednodušte sdílení e-mailu — do každého e-mailu začleňte ikony pro jednoduché nasdílení e-mailu přes sociální sítě. Tento způsob jednoduše přináší návštěvnost a buduje odkazový profil.
Tip Včeliště: Nezapomínejte pracovat s UTM parametry (textové řetězce, které se připojují URL). V analytických nástrojích pak získáte důležitá data o tom, jak které e-maily fungují.
Nepodceňujte sílu e-mailingu
E-mailová kampaň sama o sobě není něčím, co by vylepšilo vaše umístění ve výsledcích vyhledávání. Se správnou strategií má ale na SEO nesmazatelný vliv. Zaujměte své odběratele a návštěvníky, kteří budou váš obsah komentovat a sdílet. Odměnou bude delší doba strávená na webu, navýšení počtu stránek zhlédnutých během jedné návštěvy, vyšší návštěvnost a nižší bounce rate. To všechno jsou metriky, které rozhodují o vašich vysněných pozicích.
Nezapomínejte testovat a vyhodnocovat. Bez toho kýžených výsledků nedosáhnete. Data, získaná z e-mailových kampaní, vám pomohou i k efektivnější obsahové strategii.
Nevíte si rady s tím, jak poznat, která e-mailová kampaň byla opravdu úspěšná? Přečtěte si náš návod se 7 nejdůležitějšími metrikami, které byste měli pravidelně sledovat.
0 komentáøù