Využijte sílu e-mail marketingu pro lepší SEO

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. E-commerce
  4.  » Využijte sílu e-mail marketingu pro lepší SEO

Je sice pravdou, že vyhledávače nemohou ve většině případů indexovat a prohlížet vámi zaslané e-mailové kampaně a neberou v potaz ani úspěch v podobě velikosti vaší databáze. Mohlo by se tak zdát, že vám e-mailing vám v SEO nepomáhá. Ale…

Jak vám e-mailing pomůže v SEO

E-maily, které svým příjemcům posíláte, jsou potenciálním zdrojem kvalitní návštěvnosti. Ta už vliv na SEO rozhodně má. Co vám přinese řešení optimalizace pro vyhledávače i v rámci e-mailingu? 

  1. Budování odkazového profilu — využijte svůj e-mailing pro linkbuilding. Publikovali jste na blogu zajímavou případovou studii nebo data z průzkumu? Nezapomeňte v e-mailech odběratelům rovnou nasdílet odkaz, aby jej mohli sdílet dál.
  2. Vylepšení uživatelské interakce — pomocí e-mailingu můžete na svůj web/blog dostat návštěvníky, kteří budou obsah komentovat a sdílet. Uživatelská interakce se odrazí na delší době strávené na webu, větším počtu zhlédnutých stránek, nižším bounce rate a třeba novými komentáři – čímž se stávající obsah rozšíří a aktualizuje. To všechno jsou faktory, které vyhledávačům ukazují autoritu webu. 
  3. Rychlejší indexace stránek — Google dokáže projít odkazy ve schránkách příjemců. Pokud tedy do e-mailů přidáte odkaz na stránku, dokáže ji zaindexovat. 
  4. Propagace vašeho obsahu — e-mailový marketing je skvělým způsobem, jak promovat jakýkoliv obsah. Navíc i obsah, který vytvoříte přímo pro newsletter, můžete recyklovat a využít ho přímo na webu či blogu. A to už dopad na SEO má.

Tipy, jak napřímo propojit e-mailing a SEO

  • Využijte obsah z newsletteru na blogu — jak už jsme zmínili, vyhledávače nejsou schopny indexovat obsah v e-mailech. Existuje ale jednoduchá cesta, jak obsah dostat jak k vyhledávačům, tak i k více návštěvníkům. Do e-mailu sepište krátké shrnutí nebo zkopírujte úvod textu, který navnadí k prokliknutí, a odkažte na pokračování ve čtení přímo na blogu. Pokud máte vytvořenou sérii e-mailů s hodnotným obsahem, vytvořte i verzi na blogu, kterou mohou vyhledávače indexovat a zařadit do výsledků vyhledávání. 
  • Vytvořte na stránkách archiv newsletterů — přidejte na stránky archiv s newslettery. Touto cestou dostanete texty v e-mailingu k vyhledávačům. Má to i další benefit. Návštěvníci stránek budou mít jedinečnou příležitost prohlédnout si obsah, který posíláte svým odběratelům, a tím zvýšíte své šance na rozšíření databáze.
  • Nezapomínejte na přidání HTML verze — mnohdy se může stát, že se e-mail nezobrazuje tak, jak by správně měl. V tu chvíli by měl mít příjemce možnost přepnout na HTML verzi a e-mail si prohlédnout tam. Téměř všechny nástroje toto umožňují. Toto není třeba v případě, že raději zvolíte archiv newsletterů. Pak na něj stačí jen odkázat.
  • Co nejvíce zjednodušte sdílení e-mailu — do každého e-mailu začleňte ikony pro jednoduché nasdílení e-mailu přes sociální sítě. Tento způsob jednoduše přináší návštěvnost a buduje odkazový profil.

Tip Včeliště: Nezapomínejte pracovat s UTM parametry (textové řetězce, které se připojují URL). V analytických nástrojích pak získáte důležitá data o tom, jak které e-maily fungují. 

Nepodceňujte sílu e-mailingu

E-mailová kampaň sama o sobě není něčím, co by vylepšilo vaše umístění ve výsledcích vyhledávání. Se správnou strategií má ale na SEO nesmazatelný vliv. Zaujměte své odběratele a návštěvníky, kteří budou váš obsah komentovat a sdílet. Odměnou bude delší doba strávená na webu, navýšení počtu stránek zhlédnutých během jedné návštěvy, vyšší návštěvnost a nižší bounce rate. To všechno jsou metriky, které rozhodují o vašich vysněných pozicích.

Nezapomínejte testovat a vyhodnocovat. Bez toho kýžených výsledků nedosáhnete. Data, získaná z e-mailových kampaní, vám pomohou i k efektivnější obsahové strategii.

Nevíte si rady s tím, jak poznat, která e-mailová kampaň byla opravdu úspěšná? Přečtěte si náš návod se 7 nejdůležitějšími metrikami, které byste měli pravidelně sledovat.

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.
Tereza Nnaji

Tereza Nnaji

Tereza se věnuje zejména SEO, které úspěšně kombinuje i s kreativou. Ráda si hraje se slovy, a to nejen těmi klíčovými.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This