Míra prokliku (anglicky „click-through rate“, často uváděná jen pod zkratkou CTR) je základní metrikou e-mailingu, která hraje zásadní roli při hodnocení, zda byla kampaň úspěšná, či nikoliv. Proto si zaslouží samostatný článek, abyste o ní věděli vše potřebné. Stručně, jasně a výstižně. Tak pojďme na to.
Co je míra prokliku?
Tento parametr ukazuje, jaká část těch, kteří obdrželi e-mail, využili některého odkazu v těle zprávy a proklikli se dál.
Jak se míra prokliku počítá?
Údaj o míře prokliku získáváte v takřka všech e-mailingových nástrojích automaticky. Ty ho zjistí pomocí tohoto vzorečku:
(počet kliknutí / počet doručených e-mailů) × 100.
Pokud jste poslední newsletter úspěšně doručili 1000 příjemcům, přičemž 50 z nich si ho otevřelo a následně kliklo na vložený odkaz, click-through rate dané kampaně bude (50 / 1000) x 100 = 5 %.
Proč je důležité sledovat míru prokliku?
CTR patří mezi nejsledovanějších metriky v rámci celého e-mailingu, protože jasně ukazuje, kolik lidí má zájem o vás, vaše služby, nabízené produkty atd.
Primárním cílem vaší kampaně totiž není přimět adresáta přečíst si poslanou zprávu, ale dostat ho z jeho e-mailové schránky na váš web, aby se podíval na nový článek, stáhnul e-book zdarma, omrknul aktuální kolekci zboží nebo třeba využil slevové akce, která už za pár dní končí.
Prokliknutí z e-mailu je zkrátka další krok směrem k požadované konverzi. A čím vyšší je její hodnota, tím více příjemců ho udělalo.
Jaká je standardní míra prokliku? A jaká je dobrá?
Jeden z nejoblíbenějších e-mailingových nástrojů, GetResponse, na základě analýzy takřka 7 miliard zpráv od necelých 35 milionů uživatelů uvádí, že průměrná click-through rate v roce 2022 je 2,02 %.
Nejnižší míru prokliku měly (možná i vlivem covidu, ztíženého cestování a počínající ekonomické krize) kampaně z oblasti turismu (1,63 %), zatímco nejvyšší hodnotu CTR (4,29 %) zaznamenaly e-maily s finanční tematikou.
Dobrá míra prokliku je však individuální, protože záleží na tom, v jakém oboru podnikáte, jakou máte cílovou skupinu a jaký typ e-mailingové kampaně zrovna realizujete.
Obecně platí, že míra prokliku nad 3,5 % je velmi dobrá, CTR vyšší než 4 % pak dokonce přímo skvělá.
Jak lze zvýšit míru prokliku?
Tajemství vysoké CTR tkví v maximálním využití informací, které máte o adresátech k dispozici, a přípravě obsahu na míru. Zkrátka opět jde o kvalitní segmentaci a personalizaci.
Rozdělte si publikum do skupin s ohledem na:
- pohlaví či věk,
- zájmy a předpokládané potřeby,
- historii objednávek atd.
… a upravte na základě segmentace pro každou skupinu adresátů obsah předmětu i samotného těla e-mailu tak, aby se týkal toho:
- co je zajímá,
- co je trápí,
- co hledají,
- čeho se bojí atd.
Poté budou vaše kampaně relevantní a nabídnou každému příjemci nějakou přidanou hodnotu, což se projeví také na míře prokliku. Zejména pokud zvolíte správnou frekvenci a načasování e-mailů.
0 komentáøù