Black Friday se blíží. Účast není povinná, ale může to být skvělý způsob, jak zvýšit povědomí o značce a zvýšit prodej. Obchodníkům nyní vyvstává otázka, zda se do této akce tedy zapojit, nebo ne. A pokud ano, jak vytvořit opravdu efektivní marketingovou kampaň a kdy s ní začít.
Zapojit se, nebo ne? To je, oč tu běží
Podle analýzy trhu vykázaly prodeje během akce Černý pátek za poslední desetiletí významný růst, přičemž online prodeje dosahovaly každý rok rekordních výšin. Na konkrétní čísla za rok 2023 v ČR se můžete podívat tady.
Letošní Black Friday připadá na 29. listopadu a dle předchozích let se dá očekávat, že ve jménu slev bude probíhat celý pracovní týden před nebo po Černém pátku. Mnozí obchodníci již připravují své kampaně, jiní se však ještě rozhodují, zda se jim to vyplatí.
Nabízíme vám několik pro a proti ke zvážení:
+ Zákazníci jsou natěšeni a připraveni utrácet. Slevy je často nalákají natolik, že ve finále utratí mnohem více peněz.
+ Návštěvníky webu mohou slevy zviklat, aby nakoupili právě u vás, a vy tak dostanete šanci přeměnit jednorázové zákazníky na věrné.
+ Stávající zákazníci ocení vaši účast v Black Friday, což vám zajistí jejich loajalitu.
+ Black Friday je také skvělá příležitost pro prodej posledních kusů a vyčištění skladů.
– Velké slevy znehodnocují vaši práci a mohou přinést i ztráty, zvláště pokud jste malý podnik.
– Zákazníci často nakoupí jen jednou díky slevám, ale poté už se k vám nevrátí.
– Vaše nabídka může snadno zapadnout v záplavě ostatních.
– Masivní zájem zákazníků klade opravdu velké nároky na výkon webu.
Pokud jste se rozhodli, že do toho jdete, musíte připravit skvostnou e-mailovou kampaň, aby se o vaší účasti vůbec vědělo. V druhé části článku vám poradíme jak na to, ale teď máme tip pro ty z vás, které přesvědčily body proti.
Originální způsob, jak se (ne)zúčastnit Black Friday
Pokud máte pocit, že velké slevy by podhodnotily vaše zboží a poškodily integritu značky, vyřešte to podobně jako společnost LOOQ Designermode.
Čím nadchnout zákazníky
Než začnete plánovat samotný marketing a e-mailovou kampaň, dobře si promyslete nabídku.
- Na jaké produkty/služby poskytnete slevu?
- Jak vysoká sleva bude?
- Budete místo slevy poskytovat dárky nebo dopravu zdarma?
- Poskytnete je jen na Černý pátek, nebo i ve dnech před či po?
Abyste se neutopili v moři konkurenčních nabídek, přijďte se skvělými prodejními nápady, které nalákají zákazníky. Tady jich pár přinášíme.
Bleskové prodeje
Bez ohledu na to, zda jde o hodinu nebo den, bleskové prodeje přinášejí více transakcí, protože vytvářejí pocit naléhavosti. Pokud na svou nabídku zadáte časový limit, přimějete zákazníky, aby okamžitě jednali. Je to osvědčená technika pro zvýšení tržeb a konverzí. Celkově generují 35% nárůst transakčních sazeb.
Odměna za minimální útratu
Povzbuďte zákazníky, aby utratili určitou částku. Motivujte je příslibem dárku. Výhodou této strategie Black Friday je, že můžete plánovat a předpovídat své příjmy na základě minimálních výdajů, které od zákazníků očekáváte.
Balíčky produktů
Sbalte položky, které vaši zákazníci obvykle kupují společně, a nabídněte jim je se slevou. Balíčky jsou atraktivní z několika důvodů. Pro vás znamenají dobrou alternativu ke zvýšení sezonních prodejů, zákazníkům poslouží jako dárky k blížícím se Vánocům.
Jak na e-mailovou kampaň pro Černý pátek
Vynikající nabídku už máte rozmyšlenou, teď se vrhněte na přípravu samotné kampaně. Abyste vynikli v jejich záplavě, zaměřte se na několik oblastí.
Správné načasování
Dejte svému publiku více příležitostí k seznámení s vaší nabídkou, ale nezahlťte jej. Odesílat e-mail každý den v týdnu před Black Friday není dobrý nápad. Raději začněte dříve a prodlužte intervaly mezi jednotlivými rozesílkami. Nezačínejte však příliš brzy, aby zákazníci zbytečně neodkládali své nákupy kvůli slevě.
Sekvence by mohla vypadat následovně:
- E-mail s upoutávkou: 14–10 dní před Black Friday
- E-mail s odpočítáváním: 7–5 dní před Black Friday
- Hlavní nabídka: ráno na Black Friday
Hlavně neplánujte, že si budete správný čas hlídat sami a e-maily posílat vy nebo jeden z vašich zaměstnanců. Většina nástrojů e-mailového marketingu nabízí určitou úroveň automatizace, existuje také několik skvělých doplňků WordPress pro automatizaci.
Zaujetí na první pohled
Aby váš e-mail nezapadl mezi ostatními podobnými, vypilujte jeho předmět k dokonalosti. Můžete použít urgenci, humor nebo položit otázku. Další možností je soustředit se na časový limit nabídky nebo vzrušení z velkých událostí, jako je právě Černý pátek. Nabízíme pár příkladů:
- Chcete ušetřit až 70 %? Black Friday začíná již za 10 dní
- Odpočítávání na Černý pátek začíná…
- Slevy, na které jste čekali, jsou konečně tady
- Black Friday – 20 % sleva na VŠE jen do půlnoci!
- Je tu Černý pátek! Nakupuj, dokud můžeš
Pro inspiraci si přečtěte o základních praktikách pro úspěšné e-mailové předměty.
Obsah, který chytí
Obsah e-mailů také musí příjemce zaujmout na první dobrou. Absolutní nutností je tedy skvělé copy nebo zajímavá grafika. Nebo obojí dohromady. A nemusíte vymýšlet žádné romány, zákazník chce hlavně vědět, jaké slevy (a na které produkty) nabízíte.
Stručné a jasné, podpořené větou „Je to tady, ať jste připraveni, nebo ne”.
Co se grafiky týká, většina obchodníků dodržuje design Black Friday, tedy černou barvu, ale nemusí to být pravidlem. Každopádně by se tato grafika měla lišit od vašeho pravidelného newsletteru.
Nepřehlédnutelná výzva
Nejdůležitější součástí každé e-mailingové kampaně je výzva k akci (CTA). Dobrá CTA je stručná, snadno srozumitelná a dobře viditelná. Jedním ze skvělých způsobů, jak toho dosáhnout, je umístit výzvu k akci do tlačítka s kontrastní barvou.
Sílu CTA nepodceňujte a raději si přečtěte pravidla pro jejich tvorbu.
Osobní cílení
Personalizace je jedním z nejmocnějších nástrojů e-mailového marketingu a platí to i pro kampaň Black Friday. Behaviorální cílení, tedy marketingové zprávy odeslané lidem, kteří na vašem webu provedli určité akce, je velmi účinným typem personalizace.
Dodržte naše doporučení, abyste zvýšili své šance na úspěch, a nezapomeňte věnovat velkou pozornost výsledkům. Můžete je použít k vytvoření ještě efektivnější e-mailové kampaně v příštím roce.
0 komentáøù