Může se zdát, že umělá inteligence začala ovládat svět marketingu teprve nedávno. Možná vás to překvapí, ale AI využíváte ve skutečnosti už dlouho. Co třeba taková Siri? Umělá inteligence není žádnou novinkou ani v e-mailingu. Třeba Gmail dokáže na základě AI sám vyhodnotit, jaké e-maily lze považovat za spam, a to už pěkných pár let.
Tak proč se o umělé inteligenci mluví nyní mnohem víc než kdy předtím? Důvodem je ChatGPT. Pomocník zdarma, který se objevil na scéně na sklonku roku 2022, svými schopnostmi veřejnost zcela uchvátil. Seznamte se i vy s možnostmi, které nástroje AI přináší do e-mail marketingu, a naučte se s nimi pracovat.
Umělá inteligence ≠ ChatGPT
Odborník na umělou inteligenci Jan Romportl upozorňuje, abychom nezaměňovali AI s ChatGPT. Zatímco umělá inteligence je zastřešující pojem pro technologie stimulující lidskou inteligenci a napodobující její činnosti, ChatGPT je jen jednou z forem AI.
Jedná se o takzvanou generativní umělou inteligenci, která vám vytvoří obsah na základě velkého množství dat z online prostoru. Chatbota vyvinula firma OpenAI a kromě vlastní webové stránky ho můžete využívat i v řadě softwarů třetích stran.
Proč zapojit umělou inteligenci do týmu?
Ve zkratce se postará o efektivnější, produktivnější a výhodnější e-mail marketing. Jak?
- Na základě analýzy vybere umělá inteligence vhodný čas pro odeslání e-mailu tak, aby ho vaše publikum dostalo v momentě, kdy nejčastěji elektronickou poštu otevírá.
- Prozkoumá interakci vašich odběratelů nejen s e-maily, ale i s webem nebo e-shopem a podle toho připraví dokonale personalizovanou rozesílku.
- Vygeneruje transakční e-maily i běžné newslettery do pár minut.
- Upraví znění vašeho e-mailu tak, aby sedělo a oslovilo jednotlivé segmenty vašich kontaktů.
- Spustí A/B testování a ukáže vám, co ve vašem e-mailingu nejlépe funguje.
- Pomůže vám vymyslet atraktivní předmět e-mailu i odpovědět na zákaznické dotazy.
Ušetřete čas i peníze
Umělá inteligence vám usnadní každodenní agendu. Je rychlá, nikdy se neunaví a v některých případech funguje dokonce zdarma. Pokud se naučíte například s ChatGPT na každodenní bázi pracovat, pak vám
- ušetří cenný čas, který můžete věnovat náročnějším úkolům,
- sníží náklady, protože zkrátí a usnadní proces přípravy rozesílky i nastavení,
- zvýší příjmy, jelikož ví, jak vytvořit přesně takové e-maily, které vaši odběratelé budou chtít otevřít.
Vyzkoušejte AI ve svém e-mailingovém nástroji
Výhod AI si jsou vědomy i e-mailingové nástroje, a proto už některé z nich zařadily umělou inteligenci do svých funkcí. Přečtěte si, kterých se to týká.
Leadhub
Leadhub integroval ChatGPT do svého e-mailového editoru, ve kterém se zobrazuje pomocí ikonky s kouzelnou hůlkou. Ta vám vyčaruje předmět e-mailu, nadpisy nebo text na libovolné téma. Případně vám také zdarma pomůže text přeformulovat, zkrátit, nebo naopak rozšířit.
Mailchimp
Mailchimp používá kombinaci vlastních modelů a produktů AI třetích stran včetně ChatGPT. V současnosti obsahuje více než 20 funkcí postavených na umělé inteligenci, které vám vygenerují texty e-mailů, srovnají výkon kampaní, spočítají celoživotní hodnotu zákazníka nebo doporučí vhodné produkty pro vybrané segmenty.
Ecomail
Ani Ecomail nezůstal pozadu a uvedl ChatGPT jako nedávnou novinku ve své aplikaci. Pomocí kliknutí na ikonku hvězdiček si můžete text nechat vylepšit, pozměnit nebo vygenerovat zcela nový.
Mailmodo
Mailmodo využívá umělou inteligenci k analýze uživatelských dat a historie jejich nákupního chování. Podle výsledků pak sestavuje personalizovaná sdělení. Integrovaná AI v nástroji vám ale také vytvoří interaktivní e-maily, které zvýší míru zapojení.
Samba
Umělou inteligenci začlenila do svých funkcí i marketingová platforma Samba.ai. Ta vám pomůže určit, které produkty se v e-mailech mají kterým odběratelům zobrazovat, aby je nalákaly k nákupu. Autopilot pro váš e-mailing dále připraví běžné e-shopové automatizace jako opuštěný košík nebo opakované objednávky.
Důvěřujte, ale prověřujte
Jak už bývá zvykem, nic nemá jen samé klady. Umělá inteligence se neustále vyvíjí, ale pořád ji nelze považovat za perfektní a bezchybnou. Jednotlivé nástroje jsou prozatím omezeny informacemi, které v sobě mají vložené. Doporučujeme proto vždy si vygenerované informace přečíst, ověřit a následně upravit. Může se stát, že nebudou znít zcela přirozeně, a vaši odběratelé by snadno mohli prokouknout, že jim píše robot. Nezapomínejte také, že nikdo nezná vaše publikum tak dobře jako vy, a proto AI raději kontrolujte.
Nahlédněte do budoucnosti
Zajímá vás, co bude s umělou inteligencí dál a na co se máte připravit? Podívejte se na záznam z akce Kafe a marketing, kde jsme se o AI bavili s odborníkem Janem Romportlem. Rozhovor si můžete poslechnout i jako podcast.
0 komentáøù