Rozeslání PF v rámci e-mailingu se vyplatí. Jen když víte, jak na to

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Obsah e-mailů
  4.  » Rozeslání PF v rámci e-mailingu se vyplatí. Jen když víte, jak na to

Posílání novoročenek má dlouhou tradici a proniklo také do online světa. Sociální sítě jsou koncem roku plné rodinných i firemních „péefek”. Zkuste to letos trochu osobněji a osobitěji – vytvořte dokonalou novoročenkovou kampaň. Přání do nového roku vás skoro nic nestojí, ale má obrovský vliv na to, jak vás budou vnímat vaši zákazníci. 

Proč zapojit PF do e-mailingu

Jak jsme zmínili v úvodu, jde především o budování trvalého vztahu zákazníka se značkou. Každý newsletter nemusí vyvolávat nákupní horečku. Vyladěné novoroční přání bez zbytečného tlaku na uzavření obchodu pomůže udržet si přízeň odběratelů a připomenout se málo aktivním kontaktům. 

Jak by mělo vypadat vyladěné PF

Lidé jsou kolem Vánoc přímo zavaleni množstvím e-mailů obsahujících tipy na dárky na poslední chvíli nebo povánoční výprodeje. Osobitá zpráva, která k ničemu „nenutí” a jen přeje či děkuje, příjemně vynikne v záplavě (po)vánočních kampaní a osvěží zákazníka unaveného nákupním shonem. A jak tedy na takový nenucený fresh e-mail?

Srdečné přání je klasika, která neomrzí

Snad každý má nějaké sny a cíle pro nový rok. Někdy jsou to plány nabité akcí, ale často se jedná naopak o vyhlížení klidnějšího období. Ať tak či tak, ujistěte své klienty, že jste si vědomi jejich vlastních přání a že jim „držíte palce”. Text nemusí být dlouhý ani složitý, ale o to víc lidský.

Tady je několik tipů na jednoduché a laskavé texty:

  • Přejeme vám ty nejlepší podmínky pro vaše cíle, plány a předsevzetí pro rok 2022!
  • Šťastný rok 2022! Ať se vaše malé i velké plány na tento rok splní! 
  • Chceme vám popřát šťastný, zdravý a úspěšný rok 2022.
  • Přejeme vám a vaší rodině bezpečný a klidný nový rok.

Pokud se vám podaří přání napsat v souladu s vaší firemní kulturou, tím lépe. Jako ve Včelišti:

PF newsletter Včeliště

Společnost The North Face, která prodává outdoorové vybavení, také vsadila na propojení přání se značkou:

PF newsletter North Face
„Přejeme vám rok plný nových vzpomínek a znovuzrozeného objevitelského smyslu.”
Zdroj: emaildesign.beefree.io

Textem se nemusíte tolik zabývat, pokud vypipláte grafiku. Impérium luxusní módy Michael Kors tohle dobře ví:

PF newsletter Michael Kors
Elegantní a jiskřivý design ve stejně rafinovaném duchu jako móda této značky, podtrženo ručně psaným přáním od samotného zakladatele. Zdroj: emaildesign.beefree.io

Poděkování zajistí loajalitu

Kromě přání všeho nejlepšího můžete také poděkovat. Koneckonců jsou to právě vaši klienti a zákazníci, díky kterým fungujete. Poděkujte a ujistěte je, že se těšíte na pokračování vašeho obchodního vztahu i v dalším roce. 

  • Mnohokrát děkujeme za podporu našeho podnikání a těšíme se, že vás opět obsloužíme v roce 2022!
  • Děkujeme za úžasný rok 2021! Přejeme vám vše nejlepší do nového roku.
  • Doufáme, že jste měli úžasný rok 2021. My ano, díky veškeré vaší podpoře. Tak ať je stejně skvělý rok 2022!
  • Chceme srdečně poděkovat všem našim úžasným zákazníkům – udělali jste z roku 2021 náš dosud nejlepší rok. Tak ať je takový i váš rok 2022!

Tento styl použily například společnosti WE a Mutual of Omaha:

PF newsletter WE
PF newsletter Mutual of Omaha
Zdroj: chamaileon.io

Rekapitulace překvapí a pobaví

Jedním ze skvělých způsobů, jak zaujmout a spojit se s publikem, je poskytnout mu na konci roku rekapitulaci společných interakcí. Takový e-mail ovšem vyžaduje data o každém ze zákazníků a následně spoustu práce. Také je ale nejvíce personalizovaný, čímž konkrétnímu odběrateli vyjádříte úctu. 

Pokud se vám líbí e-mail s rekapitulací roku, ale nechcete se pouštět do takto rozsáhlé „operace”, můžete tak učinit s údaji o své vlastní společnosti.

Ať už zvolíte první, nebo druhou možnost, nezapomeňte hlavně na zajímavé grafické zpracování. Může to být formou vizuální časové osy, videa nebo infografiky, kreativitě se meze nekladou. 

PF newsletter Practo
Lékař, který rapováním shrnuje uplynulý rok, takové bylo novoroční video lékařské platformy Practo. 
Zdroj: email.uplers.com

Citlivá výzva k akci neurazí

Pokud chcete, aby vaše PF bylo přece jen trochu prodejní, zahrňte CTA do přání jemně. Daniel Wellington se zaměřil na oslavu Nového roku a nenásilně naznačil, že to je ten správný čas na nákup nových hodinek:

PF newsletter Daniel Wellington
Zdroj: emaildesign.beefree.io

5 tipů pro úspěšné novoroční přání

Jako každý newsletter, i tento by měl dodržet určité zásady, aby nezapadl mezi ostatní. 

  1. Personalizujte. I když přání jako takové bude všeobecné, nastavte oslovení na začátku e-mailu. Pak teprve vložte samotné PF (obrázek, video, animaci atd.).
  2. Vytvořte si vlastní grafiku. Přednastavené šablony jsou fajn, ale riskujete, že stejnou si vybrala i jiná společnost.
  3. PF vložte přímo do těla e-mailu. Pokud ho dáte jako přílohu, málokdo si ho opravdu rozklikne.
  4. Segmentujte. Zvláště je-li vaše přání specifické. Asi není úplně vhodné čerstvým odběratelům poslat poděkování za jejich dlouholetou přízeň.
  5. Zvolte jasný a lákavý předmět. Příjemce by měl hned vědět, že se jedná o novoroční přání, zároveň by ho ale předmět měl nalákat k otevření e-mailu.

Přejeme vám, ať má vaše novoroční přání úspěch a ať vám to skvěle mailuje i v roce 2022!

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This