Trápí vás nízká open rate i click-through rate vašich newsletterů, které byly dřív oblíbené a měly perfektní výsledky? Nebo vám dokonce poklesly prodeje? Pojďme tomu přijít na kloub.
Rozhodně se tím, že vaše e-maily otevírá čím dál méně lidí, nenechte odradit. E-mail marketing stále patří k top způsobu komunikace se zákazníky: 94 % uživatelů se připojuje k internetu právě proto, aby zkontrolovalo svou e-mailovou schránku.
Jak tedy e-maily vyladit, aby je příjemci nejenom otevírali, ale také se na ně těšili a prováděli akce, k nimž je vyzýváte?
1. Předmět, který nezaujme
Je to právě předmět vašeho e-mailu, který v drtivé většině případů rozhoduje o tom, jestli příjemce e-mail otevře, nebo jestli mu nedá šanci a bez zaváhání ho vymaže. Pokud máte míru otevíranosti nižší než dřív, ale nevíte jistě, jestli za to opravdu může předmět e-mailu, je ideální čas vyzkoušet A/B testování.
Co s tím? Ideální délka předmětu e-mailu je zhruba 30–65 znaků. Zkoušejte pokládat otázky, vzbudit v příjemci nejen zvědavost, ale i pocit výjimečnosti. Nebojte se ani využití emoji. Dalšími tipy, jak na poutavý předmět, se inspirujte v tomto článku.
2. Slabá výzva k akci
Víte, proč posíláte svým kontaktům v databázi právě tento e-mail? Jaký je jeho cíl? Pokud si tím nejste jisti vy, nemůže to tušit ani váš čtenář – a tím pádem ani neví, jak (a jestli vůbec) má na obsah e-mailu reagovat.
Co s tím? Ujasněte si cíl. Chcete, aby si příjemce prohlédl nový produkt (a ideálně si ho rovnou zakoupil)? Nebo aby začal sledovat vaši značku na sociálních sítích? Dbejte na to, ať je vaše výzva k akci stručná, výstižná a srozumitelná. Detailně si o tom, jak vytvořit neodolatelné CTA, můžete přečíst v našem předchozím článku.
3. Neresponzivní newsletter
Čtete newslettery na mobilu nebo tabletu? Pak patříte k 55 % lidem, kteří to dělají taky tak. Pokud tedy nejsou vaše e-maily optimalizované pro mobilní zařízení, možná je lidé nečtou nikoli proto, že je nezajímají, ale protože zkrátka nemohou – nezobrazují se jim správně.
Co s tím? Testujte. Než e-mail odešlete naostro, pošlete ho nejprve sobě a zobrazte si ho na mobilním zařízení. Ve většině e-mailingových nástrojů máte možnost zkontrolovat, jak se e-mail zobrazí na různých zařízeních. Pokud se rozhodnete tvořit newslettery přívětivější k zobrazení na mobilech, doporučujeme e-maily zkrátit, výzvy k akci zvětšit a zvýraznit a celkově přizpůsobit design a obrázky.
4. Neznáte dobře své cílové publikum
Jaké jsou potřeby, přání a záliby vašich (potenciálních) zákazníků? Víte, co mají rádi, co je trápí a jak váš produkt může pozitivně ovlivnit kvalitu jejich života? Pokud ne, obsah e-mailu se vám bude tvořit velmi těžko, a pro vaše příjemce pravděpodobně nebude ani atraktivní, ani přínosný.
Co s tím? Ujistěte se ještě před odesláním, jestli e-mail přináší příjemci skutečnou hodnotu a také jestli je srozumitelný. Mluvte „jazykem svého kmene“ (tónu komunikace se věnujeme na našem sesterském blogu) a nezapomeňte na segmentaci.
5. Vaše e-maily jsou příliš obecné
Sílu e-mail marketingu využívá čím dál více firem, je proto snadné v hromadě newsletterů zapadnout mezi ostatní. Otevíranost vašich e-mailů se mohla snížit jednoduše proto, že vypadají jako všechny ostatní a zdánlivě nepřináší hodnotné informace.
Co s tím? Vystupte z davu: odlište se obsahem i designem. Personalizujte. Jméno vašeho zákazníka jistě znáte – neváhejte ho oslovit (třeba hned v předmětu) nebo mu popřát k svátku. Na základě předchozího chování zákazníka na vašem webu mu posílejte jen takové informace, které ho zajímají a budou pro něj užitečné.
Našli jste se v některém z 5 důvodů, které už odteď nebudou bránit vyšším konverzím vašich e-mailových kampaní? Dejte nám vědět v komentářích.
0 komentáøù