Rok 2020 má být podle čínského horoskopu novým začátkem. Začněte tedy s něčím, co vás vyhoupne nahoru v e-mail marketingu. Sledujte trendy a zapojte je i do své praxe. Abyste nemuseli hledat a tápat, co je momentálně in, shrnuli jsme pro vás to nej, po čem můžete letos v e-mailingu sáhnout. Vzhůru do objevování!
Opakování je matka moudrosti: něco platí i v e-mailingu
Cílem e-mailového marketingu je udržet si stálé zákazníky a získat nové. Tak to bylo, je a bude. Statistiky hovoří jasně:
- 61 % zákazníků očekává, že jim e-mail poskytne užitečné informace, rady, tipy,
- 59 % spotřebitelů se nechá ovlivnit e-mailem natolik, že nakoupí,
- 49 % lidí chce dostávat do e-mailové schránky propagační e-maily od svých oblíbených značek, a to klidně každý týden.
Co určitě nikdy nevyjde z módy, je fakt, že kvalita e-mailu převládá nad kvantitou odesílaných zpráv. Myslete také stále na to, že adresáti očekávají relevantní obsah. Proto se vám vyplatí segmentovat kontakty do jednotlivých skupin. Proč a nač? To se dočtete v našem předešlém článku.
První e-mail odeslal v roce 1971 počítačový inženýr Ray Tomlinson. Tehdy ještě nikdo netušil, jak účinným nástrojem se e-mail v digitálním marketingu stane.
Abyste stále dosahovali svých cílů, nemůžete si dovolit být out. Naopak zkuste něčím překvapit a pořádně do svého e-mailingu šlápnout. Podívejme se, na jaké trendy v roce 2020 rozhodně nezapomenout!
Trend č. 1: Minimalistický design bohatě postačí
Prostý text zaujme víc než přeplácaná grafika. Pokud se bojíte, že bude váš e-mail příliš „obyčejný“ a v konkurenčním davu zaniknete, vězte, že přehlcená a pestrobarevná zpráva nikoho neoslní. Vsaďte na prostý, jasný, autentický text a pouze jemné barvy v pozadí vašeho e-mailu plus zajímavou výzvu k akci (CTA) s tlačítkem. Můžete třeba nabídnout slevový kód nebo poskytnout několik tipů na dárky ke sv. Valentýnu, narozeninám nebo třeba k Vánocům. Vynechte řadu obrázků. Ve výsledku budete působit autentičtěji, tak nějak víc lidsky. Navíc se díky minimalistickému designu optimalizujte doba načítání e-mailu. A co víc, jasnou zprávou získáte větší pozornost zákazníků, které zajímá více vaše nabídka než přehršel obrázků. A když už budete mít jejich pozornost, zajisté i více prodáte.
Trend č. 2: Personalizace aneb buďte lidem co nejblíž
Na čtenáře svých e-mailových zpráv musíte jít psychologicky. Jak? Řekněte si, jaký problém asi zrovna řeší, a poskytněte jim v e-mailu radu. Zodpovídejte sice nevyřčené, ale pravděpodobné otázky svých současných nebo potenciálních zákazníků.
Sbírejte informace o tom, jak se uživatelé chovají na vašem webu. Co je na stránkách nejvíce zajímá? Vytvářejte pro ně automatizované kampaně na míru. Oslovujte je nejlépe jménem. Právě tady opět uplatníte již zmíněnou segmentaci. Věděli jste, že segmentované a cílené e-maily generují 58 % všech výnosů? Rok 2020 tedy bude o individuálním přístupu, tak se podle toho zachovejte.
Trend č. 3: Optimalizace pro mobilní telefony
Podle statistik z roku 2019 si mobilní zařízení drží okolo 38 % z celkové návštěvnosti webu. Řada lidí v dnešní době používá mobil k nákupům na internetu. Přizpůsobte se jejich potřebám, aby nakupovali také u vás. Optimalizujte své e-mailové zprávy pro mobilní telefony a nabídněte v nich produkt, který cílový zákazník „prostě musí mít“. A když už jsme u té optimalizace, responzivní design by měl mít stoprocentně i váš web. Když už se tam čtenář e-mailu proklikne, nesmíte ho zklamat v dalším kroku.
A máme tu další statistiky:
- 61 % e-mailů si lidé otevřou na mobilu,
- 79 % uživatelů mobilních telefonů za půl roku nakoupilo online.
Trend č. 4: Sociální sítě čekají, jděte do nich!
Podle společnosti Emarsys se na sociálních sítích pohybuje až 42 % populace, což čítá nějaké 3,2 miliardy obyvatel planety. Spojte proto svůj e-mail marketing se sociálními médii a nebudete litovat. Volte takové sítě, kde máte své cílové zákazníky. Obecně ale největší úspěch mívá Facebook a Instagram.
Nebojte se tu používat hashtagy a tlačítka s výzvou k akci. Propagujte nenásilnou formou své produkty. Určitě nabídněte i možnost sdílení. Pokud někoho zaujmete, je velká pravděpodobnost, že se o váš příspěvek rád podělí se svými přáteli.
A víte, k čemu vám ještě mohou být sociální sítě prospěšné? Bude-li mít někdo s vaším produktem či službou dobrou zkušenost, dá vám dobrou recenzi. Navíc budete ve spojení se spoustou lidí, a tak se směle můžete pustit do trendu č. 2.
Trend č. 5: Videa táhnou, tak je lidem dejte!
Interaktivní e-maily jsou letos opravdu top. Co jiného představí váš produkt v online světě lépe než video? Předveďte v krátkém videu, jak mají zákazníci váš produkt používat. Dejte ve videa najevo, že se bez natočeného produktu diváci neobejdou, protože jim rozhodně ulehčí život. Co byste ještě mohli natočit a rozeslat e-mailem? Podívejme se spolu na pár tipů.
- Výukové video – firma, která se zabývá vzděláváním, může poskytnout ukázku výuky. Kromě informace, jak spolupráce s vámi probíhá, můžete jako bonus divákovi nabídnout krátkou lekci angličtiny, vaření, pletení apod. Samozřejmě by lekce měla korespondovat s vámi nabízenými službami.
- Představení novinky – přicházíte na trh s novým produktem? Pak jej představte ve videu. Podívejte se na výrobek ze všech stran a předveďte, k čemu slouží a jak ho lze v běžném životě využít.
- Recenze – nasbírané recenze od současných a bývalých zákazníků jsou poklad. Využijte ho hravě v marketingu. Hodnocení přece nemusíte dostávat pouze písemnou formou. Natočte ho na video a použijte v e-mail marketingu i na svém webu.
- Návrh na podávání – už jste se určitě setkali s obrázkem návrhu podávání jídla na některých potravinách. Vhodnou formou, jak představit váš nápoj, potravinu nebo třeba nádobí, je určitě video. Prostřete stůl, aby vypadal dokonale, a ukažte se v celé kráse!
- Módní hity – nejeden e-shop zabývající se módou už objevil sílu videí, která zachycují obuv, oblečení nebo doplňky ze všech stran a ještě na modelkách. Pokud toto video využijete i ve svém oboru, směle do toho!
Trend č. 6: Storytelling je oblíbená specialitka
Vyprávějte příběh. O sobě. O své značce. O vzniku firmy. Povyprávíte-li veřejnosti nenuceně o tom, jak jste skvělí, budete působit citlivěji. Přiblížíte se tak lidem a budete působit autentičtěji. Téměř každý si totiž rád přečte o tom, co je vaším cílem, že vás vaše práce baví a naplňuje a směřujete hlavně ke spokojenosti zákazníka.
Trend č. 7: Inspirace, které není nikdy dost
Dalších trendů v e-mail marketingu je opravdu spousta. Představili jsme vám ty hlavní, které budou vládnout roku 2020. Ale nejsou všechny! Velký boom zažívají také chatboti, umělá inteligence nebo živý obsah. Přečtěte si víc!
Podle webu Statista.com využívají ve světě e-mail 2,5 miliardy lidí. Průměrný uživatel v roce 2019 odeslal a přijal 126 e-mailů za jediný den.
Kdo by chtěl skončit v koši?
E-mailing je silný marketingový nástroj, který dokáže popohnat prodej. Uspějí ale jen ti nejlepší. Vaše zprávy musí zaujmout, jinak budou více než s úspěchem u čtenářů spojeny s tlačítkem delete. Přemýšlejte tedy o tom, jak postavit své kampaně tak, aby konkurence zůstala za vašimi zády a vy jste splňovali vše, co od vás vaši zákazníci očekávají.
0 komentáøù