E-mailing už do svého marketingového mixu zařadila naprostá většina obchodníků a není se čemu divit. Zejména u menších podniků se dokáže postarat o nejvyšší návratnost investic a současně je považovaný za druhý nejlepší nástroj pro zvyšování povědomí o značce.
Benefity si uvědomuje většina společností. Proto asi nikoho nepřekvapí, že se e-mailové schránky odběratelů denně plní desítkami zaručeně nejlepších nabídek a časově omezených akcí. Aby váš e-mail v této lavině nezapadl, bude potřeba vymyslet něco lepšího než jen další univerzální akci. Jenže jak na to, když každý z odběratelů slyší na něco jiného?
Klíčem k úspěchu je personalizace, tedy rozesílání e-mailů přesně na míru danému uživateli. Aby mohla taková personalizace správně proběhnout, je třeba co nejlépe poznat své odběratele a včas jim poslat přesně to, co chtějí číst. Je dobré vědět, jací jsou, co je baví a zajímá, kde rádi nakupují, kam chodí ve svém volném čase, kdy nejčastěji otevírají vaše e-maily a s kterými nabídkami jste u nich sklidili největší úspěch.
1. Naučte se číst v analytice e-mailingového nástroje
Pokud už jste nějaký ten e-mail poslali, nezapomeňte se podívat, jak si vedl. Z analytik, které nabízí každý kvalitní e-mailingový nástroj, toho můžete hodně vyčíst. Podívejte se, který e-mail zaznamenal nejlepší open rate, kdy si vaši odběratelé e-maily nejčastěji otevírají nebo na jaké odkazy klikají. Zajímavé jsou i údaje o používaných zařízeních a e-mailingových klientech. Když se třeba dozvíte, že většina uživatelů otevírá vaše e-maily na mobilu, můžete jejich obsah uzpůsobit právě pro zobrazení na mobilních zařízeních.
2. Podpořte sběr dat testováním
Další bod úzce souvisí s tím předchozím. Testováním můžete poměrně snadno získat ta nejdůležitější data o e-mailech a odběratelích. Díky A/B testování zjistíte, jaké předměty dobře fungují nebo na která CTA tlačítka vaši odběratelé lépe reagují. S testováním po získání prvních výsledků nepřestávejte, ale pokračujte v něm průběžně i nadále. Postupem času se vše mění – a vaši odběratelé nejsou žádnou výjimkou.
3. Zeptejte se přímo odběratelů
Zajímají vás odpovědi, které se nedají vyčíst z analytik? Pošlete svým odběratelům jednoduchý dotazník a zeptejte se jich na všechno, co vás zajímá. Jaké akční nabídky je zaujmou, co rádi nakupují nebo proč se vlastně přihlásili k odběru vašeho newsletteru? To všechno můžete díky dotazníku zjistit.
4. Využijte sílu sociálních sítí
Nezapomínejte ani na sociální sítě, které vám o vašich kontaktech prozradí mnohé. Sledujte, na co uživatelé nejčastěji reagují, co dokáže vyvolat diskuzi nebo které z příspěvků zaznamenávají nejvíc prokliků. Tak zjistíte, co vaše potenciální zákazníky a klienty baví, nebo co je naopak příliš nezajímá. Sběr dat můžete navíc sami podpořit. Nebojte se anket nebo nejrůznějších výzev, kdy uživatele přímo vybídnete k interakci.
Tip od Mailujeme: Na sociálních sítích můžete najít nejen inspiraci, ale také konkrétní obsah, který lze snadno využít v e-mailech. Jde o tzv. obsah generovaný uživateli, který zahrnuje třeba recenze, fotky nebo zajímavé komentáře.
5. Naučte se pracovat se získanými daty
Získat data je jedna věc, ještě je ovšem potřeba s nimi správně naložit. Vše, co se o svých uživatelích dozvíte, v ideálním případě hned aplikujte. Vždy začnete vytvořením person, které vám pomohou ve všech oblastech marketingu, tedy nejen v e-mailingu.
V dalším kroku nezapomeňte na pečlivou segmentaci svých kontaktů. Jedině tak můžete každé skupině poslat e-mail napsaný přesně na míru – a váš e-mailing konečně začne přinášet ty správné výsledky.
0 komentáøù