Obsah generovaný uživatelem a jak ho využít v e-mailingu

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Obsah e-mailů
  4.  » Obsah generovaný uživatelem a jak ho využít v e-mailingu

Přemýšlíte, jak udělat e-maily pro zákazníky zase o něco zajímavější? Pak by vaší pozornosti neměl uniknout UGC neboli obsah generovaný uživatelem. Zákazníky zpravidla velmi baví, a navíc jde o finančně nenáročnou formu propagace, díky níž se dostanete do povědomí zákazníků a získáte potřebný obsah. Co tedy přesně znamená UGC, jak jej využít v e-mailingu a jak obsah od zákazníků získat?

Co je UGC? 

Zkratka UGC pochází ze spojení User Generated Content neboli uživateli generovaný obsah. Jde o termín používaný v obsahovém marketingu, mezi nějž samozřejmě spadá i e-mailing. A co si představit pod uživateli generovaným obsahem? Jde o obsah, který pro značky vytváří sami zákazníci a fanoušci. 

Mezi nejčastěji využívaný obsah patří fotky, příspěvky na sociálních sítích, blogové články, recenze a videa. Takto generovaný obsah už firmy využívají poměrně dlouho, ale zejména na sociálních sítích. Velmi užitečný však může být i pro e-mailingové kampaně.

Výhody využití uživatelského obsahu v e-mailingu 

Uživatelsky generovaný obsah má tři obrovské výhody:

  • nejde o finančně náročnou propagaci, 
  • zákazníci se díky jeho využití cítí být součástí brandu,
  • získáte kvalitní obsah. 

Stačí zákazníky jenom dostatečně motivovat a rádi vám budou zasílat fotky s vaším produktem nebo si dají práci s recenzí. A má UGC i nějaké nevýhody? Jestliže se rozhodnete pro využití fotek nebo textů, je třeba myslet na ošetření podmínek jejich užití, tedy na autorské právo.

Jak využívat UGC v e-mailingu 

Ačkoliv jsou nejrozšířenější formou využití uživateli generovaného obsahu v e-mailingu rozhodně fotografie, existují i další způsoby. Ne všechny produkty a služby totiž mohou být natolik fotogenické, aby se do e-mailu hodily. Jak tedy můžete obsah od uživatelů v e-mailingu efektivně využít? 

Fotografie hrají prim

Fotografie můžete využít mnoha způsoby, vaší fantazii se meze nekladou. Zákazníci ocení, když na fotce uvidí produkt přímo v akci, tedy v reálném životě. Tento způsob se v e-mailingu hodí zejména pro propagaci oděvů, obuvi, kosmetiky, hraček, nábytku a dekorací, ale i nejrůznějších služeb. 

Představujete-li například v e-mailu novou kolekci, doplňte sdělení fotkami reálných zákazníků, kteří mají vaše oblečení na sobě. Chystáte pro zákazníky akční nabídku? Doplňte obyčejný výčet produktů fotografiemi od zákazníků a uvidíte, že je e-mail zaujme mnohem více.

UGC: fotografie
Zdroj: https://www.veeqo.com/

Recenze zvyšují důvěryhodnost

Mezi uživateli generovaný obsah patří i recenze, kterými se zákazníci při nákupu rádi a často řídí. Zkuste v e-mailu místo popisu produktu použít recenzi, nebo rovnou celý e-mail poskládejte z výstřižků těch nejzajímavějších recenzí vašeho produktu. Takto pojaté zkušenosti uživatelů s vaším produktem či službou zákazníky jednoznačně zaujmou a zvýší důvěryhodnost vaší značky.

UGC: recenze
Zdroj: https://emaildesign.beefree.io/

Připojte originální video

I videa lze využít jako uživateli generovaný obsah. Jejich tvorba i využití v e-mailingu je sice o něco komplikovanější, ale není to nemožné. Použít můžete krátká videa neboli Stories (například z Instagramu či z TikToku), video recenze zákazníků nebo si vytvořit video na míru. U něj ani není třeba shánět profesionální pomoc – vytvořit video z fotografií a recenzí vašeho produktu není nijak složité a můžete si být jisti, že zákazníka rozhodně zaujme.

Jak získat obsah od uživatelů 

Jak už zaznělo ve výhodách UGC, zákazníci obsah poskytují rádi, protože se díky tomu cítí být spjati se značkou. Skvělou motivací k poskytnutí obsahu jsou soutěže nebo slevy na produkty či služby. Stačí pak jednoduchá výzva na sociálních sítích, a to ideálně pomocí hashtagu, nebo v e-mailu – a uživatelský obsah máte na dosah.

Jak získat obsah od uživatelů
Zdroj: Hootsuite.com

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This