E-book patří stále mezi osvědčená lákadla, která weby nabízejí čtenářům zdarma. Tedy skoro zdarma, platí se e-mailem. Také přemýšlíte o tom, že byste rádi využili tuto oblíbenou taktiku budování databáze e-mailových adres? Pojďme si projít, na co nezapomenout, jak na to, abyste neporušovali GDPR, a jaké nástroje se vám budou hodit.
Proč vlastně e-book?
Hlavním cílem e-booku, ostatně jako všech dalších lead magnetů, je sběr e-mailových adres. Velmi často využívaným lead magnetem jsou nabídky slev, poštovného zdarma nebo třeba přístupu do VIP sekce s recepty. V podstatě se může jednat o cokoliv, co je pro návštěvníka webu natolik zajímavé, aby byl ochotný na sebe nechat e-mail.
Kdy použít e-book zdarma jako lead magnet?
E-booky nejlépe fungují na tematicky úzce zaměřených webech. U těch obecnějších se může stát, že konkrétněji zaměřený e-book nebude zajímat všechny čtenáře, případně je vyskakovací okno bude i obtěžovat. V takovém případě můžete pracovat spíše s bonusovým obsahem, například v podobě šablon, návodů, check listů, cheat sheetů, společných výzev nebo případových studií.
Dejte si pozor na GDPR
I přesto, že GDPR bylo velkým strašákem, stále existuje několik způsobů, jak e-book nabídnout za e-mail, aniž byste se dostali do problémů. Nejčastěji jde o tyto způsoby:
- Na místo koupě souhlas se zasíláním obchodních sdělení – uživatelům dáte na výběr, že si e-book mohou koupit za určitou částku, nebo se na místo toho přihlásit k odběru e-mailů.
- Double opt-in – vyplněný e-mail poslouží jen k zaslání e-booku. Uživateli pak následně pošlete checkbox s odsouhlasením, že mu mohou být zasílány další e-maily. Nicméně se tím vystavujete riziku, že další e-maily už budou uživatelé ignorovat.
- Dárek pro odběratele newsletteru – nabídnete e-book plný zajímavých informací jako dárek všem, kteří se přihlásí k odběru vašeho newsletteru.
Jak vyřešit doručení obsahu výměnou za e-mail?
Nástrojů pro to je nespočet. My se ale zaměříme na nejpoužívanější a námi ověřené:
Leadpages – tento jednoduchý nástroj, jehož použití není podmíněno redakčním systémem WordPress, stále patří mezi špičku na trhu. Snadno v něm vytvoříte prodejní stránky, vyskakovací okna pro sběr e-mailů, děkovné stránky nebo stránky pro pořádání webinářů. Dá se propojit s e-mailingovými nástroji MailChimp, GetResponse, Drip a dalšími.
Nevýhody Leadpages – má omezené možnosti úprav vzhledu a textů a jako nástroj je sice skvělý pro prodej služeb, ale nehodí se příliš pro e-shopy.
OptinMonster – jde o nástroj, který pomáhá konvertovat návštěvníky pomocí cílených a personalizovaných prvků (například různé druhy vyskakovacích oken). Na rozdíl od Leadpages je ideální volbou i pro e-shopy.
Co OptinMonster umí?
- Vyskakovací okna, scroll boxy, lišty a další typy formulářů pro sběr e-mailů,
- možnost vkládání formulářů přímo do článku,
- cílení a nastavení podle chování na stránce, na základě akce na webu,
- A/B testování,
- přehledné statistiky a napojení na Google Analytics,
- pop-up okna speciálně pro návštěvníky z mobilních zařízení,
- nastavení různých prvků pro konkrétní podstránky webu,
- detekce zdroje návštěvnosti.
Jediným minusovým bodem je cena. Jde o nástroj, za který si připlatíte.
SmartEmailing – využívaný český e-mailingový nástroj má mezi funkcemi i vytváření pop-up oken a formulářů pro sběr emailů.
Co SmartEmailing umí?
- Má jednoduché řešení s českým prostředím a českou podporou,
- integrované řešení přímo v nástroji,
- je použitelný na jakémkoliv webu.
Nevýhodou SmartEmailingu pro tento účel je absence pokročilejších funkcí. Jde o jednoduché řešení, které plní svůj účel.
ThriveLeads – jde o placený plugin, který disponuje širokou nabídkou nejrůznějších šablon pro formuláře, vyskakovací okna a lišty.
Co ThriveLeads umí?
- Možnost přidání na jakoukoliv stránku vašeho webu s neuvěřitelně přesným cílením,
- jednoduchý editor pro úpravu šablony,
- má vysoké procento doručených e-mailů,
- hodně propracované možnosti A/B testování.
Nevýhodou pak může být použití jen na webech běžících na WordPress a případně i cena.
0 komentáøù