Jak na optimalizaci e-mailů pro mobilní zařízení

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Návody
  4.  » Jak na optimalizaci e-mailů pro mobilní zařízení

Stále více lidí otevírá své e-maily na mobilních zařízeních. Optimalizace pro telefony je tak více než důležitým krokem, abyste neztráceli potenciální zákazníky. V opačném případě se může stát, že příjemci sdělení odstraní nebo se odhlásí z pravidelného odběru. Je proto nasnadě, že by optimalizaci e-mailových kampaní pro mobilní zařízení měli online marketéři věnovat prvořadou pozornost. Tady je šest osvědčených postupů pro optimalizaci e-mailů, které vám pomohou zlepšit vaše marketingové úsilí.

Tento článek vznikl ve spolupráci se SEO Consult, autorem článku je Vlastimil Malík. 

Jak optimalizovat e-maily, aby byly co nejlépe čitelné na mobilních zařízeních?

E-mailové šablony by měly splňovat tzv. „mobile friendly“. Tento proces zahrnuje úpravu textu a designu tak, aby se e-mail vešel na obrazovky smartphonů a byl tak snadno přístupný jejich uživatelům. To se nazývá také responzivní design.

Co je to responzivní design?

Responzivní zobrazení umožňuje automatické přizpůsobení obsahu a rozvržení na různých zařízeních a obrazovkách. Při responzivním zobrazení se obsah automaticky upraví a přeskupí tak, aby se vešel do dostupného prostoru na konkrétním zařízení. To zahrnuje přizpůsobení velikosti a umístění textu, obrázků, navigace, formulářů a dalších prvků, aby byly dobře čitelné a snadno ovladatelné na jakémkoliv zařízení či platformách.

Mobile friendly design je tedy „must-have“ číslo 1 a z toho plynou následující kroky: 

  • Testujte své e-maily na různých zařízeních a mobilních platformách, abyste zajistili, že obsah vypadá dobře a je snadno čitelný bez nutnosti přibližování nebo posouvání. 
  • Ujistěte se, že design e-mailu reaguje a je kompatibilní se zobrazením na výšku i na šířku. 
  • Využijte jednosloupcové rozvržení, které se dobře přizpůsobí různým orientacím obrazovky. 
  • Zařaďte dostatek bílého místa, abyste se vyhnuli nepořádku a váš e-mail byl vizuálně přitažlivý. 

Většina e-mailingových nástrojů umožňuje podívat se, jak bude e-mail vypadat na různých zařízeních ještě před odesláním.

Náhled e-mailu před odesláním: Leadhub
Leadhub
Náhled e-mailu před odesláním: Ecomail
Ecomail
Náhled e-mailu před odesláním: SmartEmailing
SmartEmailing

Udržujte obsah e-mailu stručný, ale výstižný

V dnešní době uživatelé mobilních zařízení disponují pouze omezeným časem a pozorností. Abychom oslovili tuto cílovou skupinu efektivně, je důležité udržovat obsah e-mailu jednoduchý a jasný. Minimalizací obsahu a soustředěním se na klíčová sdělení zvýšíte šanci na zaujetí čtenářů a podnítíte je k požadovaným akcím. Naopak příliš dlouhé a komplikované e-maily mohou uživatele odradit a ztratit jejich pozornost. 

Jak na klíčová sdělení

Mobilní uživatelé mají omezený prostor na svých malých obrazovkách, takže vypíchnout klíčová sdělení je opravdu důležité. Odstraňte zbytečné informace a soustřeďte se na to, co je pro vaši zprávu skutečně důležité. 

Zdůrazněte hodnotovou nabídku nebo hlavní výhodu, kterou příjemci získají. Jasně a stručně popište, jak váš obsah v e-mailu řeší problém, poskytuje cenné poznatky nebo nabízí exkluzivní nabídky či akce.

Používejte strukturované odstavce s hlavními informacemi

Udržujte samotný obsah e-mailu stručný a přehledný. Rozdělte text na krátké odstavce, které jsou snadno čitelné. Důležitá sdělení zdůrazněte pomocí tučného písma nebo jiných formátovacích prvků. Ujistěte se, že klíčové informace jsou umístěny na začátku odstavců, protože uživatelé mobilních zařízení mají tendenci rychle přejíždět obsahem a hledají hlavní body.

Mějte e-maily bez jediné chyby

Díky našemu checklistu Co zkontrolovat před odesláním e-mailu ve vašich zprávách nebude žádný nedostatek. Revidujte je důsledně s checklistem zdarma.

STÁHNOUT CHECKLIST ZDARMA

Nezapomeňte na správné výzvy k akci ve vhodné délce

Nezapomeňte na výzvu k akci, která by měla být v e-mailu viditelně umístěna. Použijte přesvědčivé a jasně formulované CTA, které příjemce povzbudí k požadovanému kroku, například k nákupu. Pozor si však dejte na jejich délku. Zatímco na desktopovém zařízení se výzva k akci zobrazí na jednom řádku, na telefonu to jsou řádky dva, což by mělo být maximum.

Ukázka z nástroje Drip:

CTA zobrazení pro desktop
Zobrazení pro desktop
Zobrazení pro mobilní zařízení
Zobrazení pro mobilní zařízení

Použijte kompresi obrázků

Velké obrazové soubory mohou zpomalovat načítání a spotřebovávat data uživatelů na mobilních zařízeních. Optimalizujte obrázky komprimací velikosti jejich souborů, abyste zajistili rychlé načítání a bezproblémový uživatelský zážitek. Zvažte odstranění nepotřebných obrázků nebo použití alternativních prvků designu, které na obrázky příliš nespoléhají.

Kratší a výstižnější předmět e-mailu

Prvním krokem k úspěšnému mobilnímu e-mailovému marketingu je vytvoření předmětu, který zaujme a zároveň vystihuje obsah zprávy. Ujistěte se, že předmět je stručný, lákavý a vyvolává zvědavost. Příjemci často čtou e-maily na svých mobilních zařízeních ve zrychleném režimu, a proto je důležité, aby předmět okamžitě zaujal jejich pozornost a přiměl je k otevření e-mailu.

Co se vhodné délky předmětu týká, na desktopech může být zobrazeno 60–75 znaků, ale na mobilních zařízeních většinou jen polovina této délky. Pokud víte, že jsou vaše e-maily otevírány zejména na smartphonech, doporučujeme předmět v délce zhruba 40 znaků.

Rozdíl mezi zobrazením předmětu na desktopu a mobilu:

Zobrazení na desktopu
Zobrazení na desktopu
Zobrazení na mobilu
Zobrazení na mobilu

Testujte a sledujte výsledky

Před odesláním e-mailů odběratelům je důkladně otestujte na různých mobilních zařízeních a monitorujte jejich výsledky. 

  • Kontrolujte a řešte případné problémy s formátováním, odezvou a celkovým uživatelským komfortem. 
  • Analyzujte účinnost různých předmětů, obsahu a výzev k akci, abyste získali přehled o tom, co pro váš mobilní e-mailový marketing funguje nejlépe. 
  • Sledujte míru otevření, kliknutí a konverzí. 

Získané informace používejte k neustálému zdokonalování vaší strategie. Nejste si jistí, co všechno zkontrolovat před odesláním e-mailů? Tak si stáhněte checklist, díky kterému na nic nezapomenete.

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.
Vlastimil Malík

Vlastimil Malík

Tento článek vznikl ve spolupráci se SEO Consult. Autorem článku je Vlastimil Malík.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This