Zeptali jsme se českých e-mailingových nástrojů na trendy pro rok 2020

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. E-commerce
  4.  » Zeptali jsme se českých e-mailingových nástrojů na trendy pro rok 2020

To, jaké trendy byste neměli ve svém e-mailovém marketingu v roce 2020 vynechat, jsme rozebrali už v našem předchozím článku. Rozhodli jsme se oslovit i zástupce českých e-mailingových nástrojů a zeptali jsme se jich na názor, v čem vidí budoucnost e-mailů, případně jaké chystají novinky.

SmartEmailing a trendy v e-mailingu v roce 2020

„E-mail posiluje svoji roli v multikanálové komunikaci. Jeho návratnost investice neustále roste, aktuálně jsme na číslech kolem 44:1. Zákazníci, kteří si mohou vybrat marketingový kanál, dávají stále s velkým náskokem přednost e-mailu před SMS, telefonem, messengerem i osobním kontaktem. A ani mladá generace 20+ není výjimkou. Díky marketingovým platformám mohou firmy e-mail propojit s dalšími kanály. To umožní firmám efektivněji komunikovat se zákazníky a nespamovat je se stejnou nabídkou všemi kanály, ale komunikaci lépe uzpůsobit jednotlivým fázím nákupního procesu. Největší přínos získá zákazník.“

Zdravý selský rozum bude stále vítězit nad „AI“ 

„Zatím u nás nikdo nepředvedl AI a nevěřím, že se to stane letos. Strojové učení bude využívat stále více firem a bude jim v e-mailingu pomáhat (i my jej využíváme). Věřím, že řada marketingových SaaS aplikací (software jako služba) bude přicházet se scénáři a s automatizacemi. Mám trochu pocit, že z automatizace se stane buzzword roku 2020. Všechny tyhle automatizace budou k ničemu, nebudou-li postavené na pevných základech: dobré marketingové strategii a skutečném zájmu o zákazníka. Ty se totiž prolínají vším. Bez nich je vlastně jedno, který nástroj budete používat.

V loňském roce se taky začaly e-maily světově rozhýbávat. Nejrůznější animace, gify, obrázky na pozadí, odpočty i ankety udržují pozornost a dělají e-maily zajímavějšími. Ten největší boom teprve přijde.“ 

Doručitelnost není samozřejmost

„Velcí příjemci e-mailů v zahraničí začínají zpoplatňovat své služby. Nevím zatím o tom, že by se ke stejnému kroku chystal třeba Seznam, ale nebylo by se čemu divit. Třídění a filtrování e-mailů je náročné na výkon serverů. Čím více jsou e-maily personalizované – odlišné svým obsahem – tím větší nároky na servery jsou. Nemluvě o tom, že objem marketingových sdělení neustále narůstá. Takové zpoplatnění by se pravděpodobně řídilo objemem e-mailů a malých hráčů by se nedotklo.“

Jaké chystá SmartEmailing novinky?

„K desátým narozeninám SmartEmailingu jsme vytvořili novou verzi aplikace, která ji obohacuje o automatické scénáře a možnost je libovolně vytvářet bez nutnosti rozsáhlých zásahů programátorů. Dáváme tak více svobody a možností do rukou marketingu, který se může soustředit na to, čeho chce dosáhnout, a nemusí vymýšlet, jak to udělat. Automatizace usnadňuje propojení marketingových kanálů a maximální personalizaci obsahu a času. K automatizaci jsme ve spolupráci s agenturou Včeliště vytvořili brožuru TOP automatizací, kterou bylo možné získat na Reshoperu a bude i na Czech Online Expu. V blízké době bude k dispozici také online zdarma. Letošek pro nás bude velmi nadupaný i díky nově uzavřeným partnerstvím, které zatím nemůžeme jmenovat, ale která nám umožní rozšiřovat automatizaci o další marketingové kanály a napojení.

Samozřejmě nadále pokračujeme v rozšiřování strojového učení využívaného v boji proti spambotům i při predikci vhodného obsahu v e-mailech a čeká nás zbrusu nový editor e-mailů a webových formulářů.“

Jak vidí e-mailové trendy pro rok 2020 Ecomail?

„Možná jste zaregistrovali, že se e-mailová komunikace snaží dohnat moderní marketingové kanály. E-mailová sdělení se stále více přibližují komunikaci na ostatních kanálech, jako jsou sociálně sítě, s cílem oslovit i mladší cílovou skupinu. V e-mailu se proto setkáváme se zapojením interaktivních prvků, jako jsou videa, gify nebo třeba odpočet času. Začínají se objevovat už i nejrůznější animace, animovaná tlačítka nebo tzv. ‚rollover effect‘.“

Zeptali jsme se českých e-mailingových nástrojů na trendy pro rok 2020

Zajímavou novinkou je nový framework od Googlu – AMP for Email (Accelerated Mobile Pages). Ten umožňuje vytvářet pokročilejší interaktivní e-maily, například s carouselem v těle e-mailu. V současné době jsou však podporovány pouze v Gmailu, Yahoo, Outlook.com a Mail.ru, a to jen pro desktop.

Obsah tvořený zákazníky – využijte obsah přímo od zákazníků. Dosáhnete tím vyšší autentičnosti, která je v dnešní době instagramové žádaná. Může se jednat o recenze e-shopu, služby nebo fotografie zákazníka s produktem. Hodnocení produktu se skvěle hodí třeba v rámci připomínky opuštěného košíku.

BIMI neboli Brand Indicators for Message Identification – buďte více vidět a zvyšte váš open rate. Díky nově zavedenému standardu BIMI si můžete kromě jména odesílatele nastavit i logo vaší společnosti. BIMI aktuálně podporuje pouze OATH/Yahoo, ale netrpělivě se čeká na Gmail.“

Zeptali jsme se českých e-mailingových nástrojů na trendy pro rok 2020

Ecomail radí, na co se zaměřit

„Omni-channel komunikace – velký potenciál do budoucna vidíme v provázanosti jednotlivých komunikačních kanálů. Díky tomu budete schopni vzájemné interakce se zákazníkem v místě, kde s vámi komunikovat chce. E-mailovou komunikaci můžete propojit s chatboty, facebookovými kampaněmi, push notifikacemi nebo třeba smskami. Typickým příkladem může být tzv. ‚follow up kampaň‘ pomocí reklamního postu na Facebooku, která je zacílená pouze na odběratele, kteří 24 hodin od odeslání e-mail neotevřeli.“

Zeptali jsme se českých e-mailingových nástrojů na trendy pro rok 2020

Novinka od Ecomail

„V následujících letech se ve větší míře dostane ke slovu i machine learning. Budete tak schopni snadněji a hlavně přesněji oslovit cílové publikum relevantním obsahem. Ecomail v současné době testuje automatické doporučování nejvhodnějších produktů pro jednotlivého zákazníka. Zároveň se v roce 2020 můžete těšit na uvedení funkce pro automatickou optimalizaci běžné rozesílky, kdy nástroj sám vyhodnotí, na které publikum newsletter rozešle.“

Veronika Dostálová, CMO v Ecomail.cz

Jak vidí e-mailing v roce 2020 Mailkit?

„Ačkoliv rok 2020 určitě nepřinese revoluci v ovládání hlasem a ve využití předčítání došlých zpráv, které je s ovládáním zásadně spojeno, bude jedním z pozitivních trendů snaha vyhovět i tomuto způsobu konzumace došlé pošty. Vedlejší efekt bude ten, že e-maily budou přístupnější pro ty, co to nejvíce potřebují, tedy nevidomé či slabozraké.“

Jak Jakub Olexa, ředitel společnosti Mailkit, vnímá umělou inteligenci?

„Posledních pár let marketéři ze všech stran slyšeli, že se jim o vše postará umělá inteligence, kampaně se udělají samy, odešlou se samy a marketér bude jen spokojeně popíjet míchaný nápoj a prezentovat výsledky. Samozřejmě nic z toho se nesplnilo, umělá inteligence je jen tak dobrá, jak dobře byla naučena – a to už se neděje samo.

Důležitou roli bude hrát i získávání souhlasů pro využití dat o zákazníkovi i zboží či službách, které je nezbytné pro pokročilé segmentování i vyhodnocování kampaní. Právě pro tyto účely bude nezbytné využít správných nástrojů pod vedením zkušených odborníků. Kdo bude v roce 2020 pokračovat ve slepé důvěře v umělou inteligenci nebo snad v odesílání e-mailů naslepo, možná další rok nepřežije.“

Zpoplatnění nadstandardu

„V příštích letech lze očekávat nástup monetizace e-mailu jako marketingového kanálu ze strany poskytovatelů. V Polsku už všichni poskytovatelé nabízejí marketérům prémiové služby v e-mailových schránkách – od zobrazení loga až po okamžité načtení obrázků. Ve fázi pilotních testů je už několik projektů pro akviziční marketing u poskytovatelů. Marketéři v e-mailových odděleních tak už budou mít na starosti další část životního řetězce zákazníka.“

Jakub Olexa se o budoucnosti e-mailingu rozepsal v článku na Mediáři, ze kterého jsme čerpali, a rozhodně byste si ho neměli nechat ujít.

E-mailingové trendy v roce 2020 a Mail Komplet

„E-mail marketing zažil v posledních letech obrovský boom. Pryč jsou doby, kdy se e-mailing dělal způsobem, že jste si vybrali produkty, kterých jste se potřebovali zbavit, a prostě jste jen odeslali další e-mailovou kampaň. Žijeme v době dat a informací. Je tedy škoda, když veškerá data správně nevyužíváte. Trendem, který považuji za směrodatný v  následujících letech, bude určitě propojování e-mailových nástrojů s jinými podnikovými systémy nebo e-shopovými řešeními.

Díky tomu totiž můžete dělat e-mailing opravdu sofistikovaně a připravovat kampaně, které jsou relevantní, personalizované a jsou pro zákazníka hlavně přínosem. Představte si situaci, že u zákazníka znáte jeho nákupní proces. Znáte jeho oblíbenou značku nebo jak často nakupuje. Nebude pro něj větším přínosem, když mu ukážete zboží, které opravdu potřebuje, než zboží, kterého se jen potřebujete zbavit a zákazníka vůbec nezaujme?“

Je něco, co většina odesílatelů tolik nepoužívá?

„Je to využívání transakčních e-mailů z obsahového hlediska. Hodně firem považuje transakční e-maily za něco, co je jen potřeba dělat. Přitom tento druh komunikace skrývá obrovský potenciál. Výhoda transakčních e-mailů je hlavně v  tom, že na tento e-mail zákazník v  podstatě čeká, potřebuje ho. Proč do něj tedy nezakomponovat přidanou hodnotu v podobě prokliku na blog nebo jiný obsah, který firma propaguje?

Chystá Mail Komplet nějakou novinku pro rok 2020?

„Myslím si, že rok 2020 bude pro e-mail marketing určitě velmi zajímavý. Všímám si, že lidé jsou tomuto online kanálu stále více nakloněni a začínají jej plnohodnotně využívat. My ve WebKompletu jsme za to rádi a snažíme se neustále vyvíjet a inovovat naši aplikaci Mail Komplet. Tento rok plánujeme rozšířit možnosti napojení na další systémy a líbí se nám myšlenka využití AI v samotném e-mailingu. Máte se rozhodně na co těšit. My se budeme těšit na vás.”

Trendy v e-mailingu zhodnotil i Incomaker

„Za nejdůležitější trend stále považujeme automatizaci. S tím, jak rostou náklady na marketéry a na tvorbu obsahu, existuje snaha automatizovat vše, co se dá.“

Tomáš Šalamon zhodnotil, zda existuje i něco, co většina odesílatelů stále nepoužívá: „Myslím si, že majorita nevyužívá většinu funkcí. Moderní nástroje pro e-mailing jsou stále mocnější a z našich zkušeností zákazníci často využívají jen zlomek toho, co nástroj nabízí.“

Chystá Incomaker nějakou novinku pro rok 2020?

„Incomaker výrazně vylepšil technologii automatického vytváření e-mailů s personalizovanými nabídkami a obsahem pomocí umělé inteligence. V minulosti si ji mohli dovolit jen větší organizace (například média), nyní jsme ji udělali dostupnou i těm nejmenším webům a e-shopům bez ohledu na to, na jaké platformě běží.“

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This