Jak pro e-shop na Shoptetu vybrat vhodný e-mailingový nástroj?

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. E-commerce
  4.  » Jak pro e-shop na Shoptetu vybrat vhodný e-mailingový nástroj?

Který je nejlepší? Tahle otázka vás nejspíš napadne, když hledáte vhodný e-mailingový nástroj. A jistě byste rádi dostali jasnou odpověď a doporučení. Jenže ten nejlepší nástroj právě pro váš e-shop vyberete na základě úplně jiných otázek. Které to jsou?

Přiznejme si to na rovinu: říct, že ten nebo ten nástroj je do začátku nejlepší, nelze. Každý e-shop má totiž své potřeby, a tak si musíte položit několik důležitých otázek. Situaci vám může usnadnit snad jen to, že třeba máte v týmu člověka, který už s nějakým e-mailingovým nástrojem pracoval, představí vám jeho výhody a doporučí vám jej. Zeptejte se, ušetříte si pak čas i se zaučováním.

Než začnete porovnávat e-mailing nástroje

Hledáte nástroj pro svůj nový e-shop nebo zvažujete náhradu stávajícího? Pomůže vám, když si ujasníte následující:

  • jaké funkce potřebujete?
  • Čeho chcete v rámci e-mailové komunikace dosáhnout během následujícího roku až dvou?

Až pak se pusťte do výběru. Pro start efektivního e-mailingu na Shoptetu není nic jednoduššího než si vybrat z partnerských nástrojů. Shoptet totiž má doplňky, které s nástrojem snadno propojíte, a ve výsledku je to poměrně levné. Oproti tomu u e-shopu na vlastním řešení může implementace nového e-mailingového nástroje trvat desítky hodin. 

Pojďme se podívat na nástroje, kde si maily naklikáte sami, nastavíte automatizace a jednoduše připravíte rozesílku. A zároveň je hravě propojíte se Shoptetem.

E-shopy na Shoptetu nejčastěji využívají:

 Z dalších nástrojů pak můžete pro e-shop na Shoptetu zvážit ještě Email kampaně, Incomaker, Boldem nebo třeba Mail Komplet a další. 

Testovací období bývá zdarma, proto neváhejte a nástroje si prohlédněte.

3 tipy, co si při testování vyzkoušet:

  • Soustřeďte se na uživatelské prostředí a zjistěte, které vám vyhovuje nejvíce.
  • Prozkoumejte, jaké automatizace a segmentace nástroj umí.
  • Podívejte se na vzdělávací obsah, webináře či články na blogu, jestli je jednotlivé nástroje tvoří. I na základě toho si uděláte obrázek o podpoře a zákaznické péči, ještě než budete potřebovat pomoci.

Co od nástroje potřebujete pro efektivní e-mailing?

Abyste mohli dělat e-mailing dobře, musíte se zamyslet nad svými zákazníky, jejich potřebami a tím, kdy a s čím je oslovit. A s tím by vám měl pomoci i váš nástroj. Co by měl e-mailingový nástroj umět, sepsal pro e-shopaře v rámci Shoptet Univerzity specialista na e-mailing Jakub Čižmař:

  • Přebírat kontakty z objednávek – když si u vás někdo něco koupí, měl by se dostat do vašeho seznamu kontaktů v nástroji pro e-mailing. Jednak si ušetříte spoustu práce ručním importováním kontaktů, ale také si budete udržovat databáze synchronizované (tedy odhlášené uživatele a podobně).
  • Evidovat, co si uživatel koupil – pokud si uživatel zakoupí nějaký produkt, musí váš nástroj vědět, o který produkt jde. Díky tomu můžete připravit například automatickou komunikaci po zakoupení konkrétního produktu (návod, tipy atd).
  • Které stránky na vašem webu/e-shopu navštívil. To můžete využít například k tomu, že pošlete zákazníkovi slevový kupón nebo jinou motivaci, aby si koupil produkt, na který se už dříve díval.
  • Jestli má zákazník nějaké zboží vložené do košíku a jestli dokončil objednávku. Díky tomu mu můžete poslat připomenutí opuštěného košíku, jeden z nejšikovnějších automatických e-mailů, který by ve vašem repertoáru určitě neměl chybět.

Stále si nejste jistí, že se rozhodnete správně? Nebo nemáte čas se tomu věnovat? Proberte své požadavky, plány nebo otázky se specialisty na e-mailing. Konkrétní rady, jak co nastavit v rámci Shoptetu, pak často zástupci vybraných e-mailing nástrojů sdílejí na webinářích spolupořádaných se Shoptetem. 

Přejeme spoustu skvělých kampaní s vaším nejlepším e-mailingovým nástrojem!

Autorem článku je Shoptet

Zdroje: Shoptet, Shoptet Univerzita

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.
Kateřina Andrée

Kateřina Andrée

Katka ve Včelišti působí jako obsahový stratég a copywriter. Každou větu převrátí naruby a zase zpátky, než s ní je spokojená.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This