Získejte nové kontakty pomocí Lead Ads na Facebooku

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Návody
  4.  » Získejte nové kontakty pomocí Lead Ads na Facebooku

Rozšiřte svou databázi kontaktů prostřednictvím nejpoužívanější sociální sítě v Česku – Facebooku. Nové e-mailové adresy a další relevantní informace o uživatelích této platformy vám pomůže získat takzvaná Lead kampaň neboli reklama na sběr kontaktů. Její nastavení i propojení s e-mailingovým nástrojem zvládnete hravě za pár desítek minut. Stačí postupovat krok za krokem podle našeho návodu. 

K čemu jsou vhodné leadové kampaně? 

Tento typ reklam můžete na Facebooku, ale i na dalších sociálních sítích (například LinkedIn) využít třeba pro: 

Krok jedna: Vytvořte si novou kampaň ve Správci reklam

Abyste mohli připravit reklamu na sběr kontaktů, musíte: 

  1. Mít v nástroji Meta Business Suite založený svůj firemní účet.
  2. Propojit ho s vaší facebookovou stránkou.
  3. Vytvořit si účet pro reklamu, vyplnit fakturační údaje a způsob platby. 

Pokud ještě nemáte tyto 3 základní body nastavené, přečtěte si, jak na ně. Následně si otevřete adsmanager.facebook.com. V levém sloupečku klikněte na záložku Kampaně. Dále na tlačítko Vytvořit kampaň a jako účel kampaně zvolte Potenciální zákazníci.

V sadě reklam si můžete vybrat, jestli chcete od zájemců získat kontakt: 

  • přes váš web, 
  • prostřednictvím rychlých formulářů, 
  • pomocí zprávy na Messengeru či chatu na Instagramu, 
  • skrze volání či aplikaci. 

My doporučujeme vyzkoušet rychlé formuláře, které lidé vyplní přímo v rozhraní Facebooku. Tím, že nebudou muset uživatelé opustit aplikaci, předejdete tomu, že po cestě k formuláři ztratí zájem o jeho vyplnění.

V sadě reklam si dále nastavte:

  • rozpočet kampaně,
  • datum začátku a konce kampaně,
  • cílení kampaně,
  • kde se bude reklama zobrazovat,
  • kdo je jejím příjemcem a plátcem (zpravidla firma, které patří účet pro reklamu).

Náš TIP

Podle posledních zpráv doporučují Meta odborníci využít v cílení kampaní takzvaný Advantage+ okruh uživatelů. Jedná se o pokročilou umělou inteligenci společnosti Meta, která dokáže vyhodnotit, komu vaši reklamu zobrazovat, aby byla relevantní. Díky tomu dosahuje aktuálně nejlepších výsledků.

Pokud tento typ kampaně vytváříte poprvé, možná se vám objeví upozornění či chybová hláška. Ta vás bude vyzývat k přijetí podmínek pro generování potenciálních zákazníků služby Facebook. Situaci vyřešíte tak, že si podmínky zobrazíte, přečtete a odešlete souhlas.

Krok dva: Vyšperkujte formulář pro sběr kontaktů

Samotný rychlý formulář pro sběr e-mailových adres vytvoříte v sekci Reklama. Klikněte na tlačítko Vytvořit formulář a pojmenujte si ho. Podle tohoto názvu budete následně vyhledávat formulář ve svém e-mailingovém nástroji.

V sekci Nastavení upravte jazyk formuláře na češtinu. Postupně se pak proklikávejte jednotlivými částmi formuláře a vyplňujte je podle svých potřeb. Stručně, ale věcně popište, k čemu se lidé přihlašují.

Chtějte po zájemcích pouze ty údaje, které jsou opravdu nezbytné – jméno, příjmení a e-mail. Čím více informací od uživatelů budete žádat, tím pravděpodobněji je odradíte.

Nezapomeňte pro formulář vytvořit také lákavou grafiku, která lidi přesvědčí k vyplnění. Povinnou součástí formuláře je i odkaz na zásady ochrany osobních údajů, které byste měli mít zveřejněné na svém webu.

Formulář si několikrát zkontrolujte, jelikož po uložení už nepůjde zpětně upravit. Jakmile máte finální verzi na světě, nastává čas propojit formulář s vaším e-mailingovým nástrojem, aby se kontakty dostaly přesně tam, kam mají. Reklamu si prozatím nechte jen jako koncept. 

Krok tři: Propojte formulář s e-mailingovým nástrojem

Každý e-mailingový nástroj má jiné možnosti – některé lze s formulářem propojit rovnou (Drip, Ecomail, Leadhub, Mailchimp), u jiných si budete muset vypomoci mezikrokem v podobě integrační platformy. Pro ukázku přímého propojení jsme zvolili nástroj Drip. Stačí u dané Workflow nastavit trigger Submitted a lead ad via Facebook (obrázek 1) a vybrat správný formulář (obrázek 2).

Abyste měli přehled, které kontakty se do vaší databáze dostali právě přes tento formulář, nastavte si ve Workflow v sekci Rules nové pravidlo, díky kterému se ke kontaktu přiřadí správný tag.

Propojení Ecomailu s Facebook Leads Ads najdete v článku podpory nástroje, stejně tak propojení nástroje Leadhub.  

U e-mailingových nástrojů, které nelze propojit napřímo, použijte integrační platformu, jako je například Make či Zapier. Pro ukázku využijeme nástroje SmartEmailing a Make.

1. Ve SmartEmailingu si nejprve připravte nový seznam kontaktů, kam se budou leady propisovat.

2. V nástroji Make vytvořte nový scénář, přičemž jako první bude Facebook Leads Ads → New Lead. Přes tlačítko Add propojíte s vaším FB profilem a správným formulářem.

3. Jako druhou část scénáře vyberete SmartEmailing → Create or Update Contact a opět přes tlačítko Add propojíte s nástrojem. Tady ale budete potřebovat znát uživatelské jméno ze SmartEmailingu (e-mail, na který máte SmartEmailing účet založený) a API klíč, který si musíte v e-mailingovém nástroji vygenerovat.

4. Poté vyberete, jaké údaje z formuláře chcete přenášet a kam se kontakty mají ukládat (seznam vytvořený na začátku).

5. Nakonec u scénáře nastavíte volbu, aby se data přenášela okamžitě a scénář spustíte.

O integraci Facebook Leads Ads přes Zapier si přečtěte v článku podpory SmartEmailingu.   

Krok čtyři: Otestujte si, že formulář funguje

Nyní si musíme vyzkoušet, že se nám propojení podařilo. Otevřete si proto business.facebook.com a klikněte v levém sloupci na tři vodorovné čárky. Vyberte prostředí Rychlé formuláře, kde už by na vás měl váš formulář čekat.

Rozklikněte si ho a najděte tlačítko Zkušební formulář. Vyplňte veškeré údaje a zkontrolujte si, že se váš kontakt po odeslání propsal do správné databáze.

Krok pět: Spusťte reklamní kampaň

Klaplo to? Gratulujeme! Nyní se vraťte do Správce reklam a svou kampaň dokončete. Vložte k ní atraktivní vizuál a čtivé textace s výzvou k akci. V momentě, kdy budete s výslednou podobou reklamy spokojeni, můžete ji slavnostně zveřejnit.

Vyplatí se to? 

My ve Včelišti využíváme leadové kampaně na Facebooku poměrně často, i v rámci projektu Mailujeme. Zpravidla nabízíme zájemcům bonusový obsah se 100% slevou. Tím získáme jejich e-mailovou adresu (a GDPR souhlas), se kterou pak dále pracujeme v rámci newsletterů a automatizací. 

Například reklama na náš e-book 7 nejdůležitějších metrik v e-mail marketingu nám za 700 Kč přinesla hned 48 nových kontaktů. Získat jednu e-mailovou adresu nás přitom stálo jen 14 Kč.

Nasbírejte i vy nové kontakty do své databáze a vyzkoušejte leadové kampaně. Pokud si nebudete vědět s nastavením rady, neváhejte se na nás obrátit. Rádi vám s tím pomůžeme.

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.
Oldřiška Hradcová

Oldřiška Hradcová

Oli připravuje obsah na sociální sítě, spravuje klientům firemní profily, nastavuje a optimalizuje inzerci na Meta a dalších platformách a píše texty.

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This