Jaké prvky by měl obsahovat váš e-mailing pro budování silného brandu?

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Obsah e-mailů
  4.  » Jaké prvky by měl obsahovat váš e-mailing pro budování silného brandu?

Víte, jaké konkrétní brand prvky zakomponovat do e-mailů, aby se vaše firma stala pro e-mailové příjemce důvěryhodnou a snadno zapamatovatelnou? Přečtěte si, které to jsou, a jejich používáním se odlište od konkurence.

Konzistentnost je klíčem k úspěchu

V e-mailovém marketingu jde převážně o budování dlouhodobých vztahů se zákazníky, stejně jako u brandingu. V jednom z našich článků o brand marketingu jste zjistili, proč je důležité e-mailing a branding propojit a proč je e-mailový branding nepostradatelným prvkem pro posilování pozitivního vnímání značky. 

Jedním z faktorů, které vnímání ovlivňují, je konzistentnost. Dodržování brandových prvků napříč všemi kanály zajistí, že váš zákazník obdrží to, na co je zvyklý. A to je v současné turbulentní době poměrně důležité. Co všechno tedy v e-mailech „obrandovat“, pokud chcete budovat a posilovat vaši značku?

Zohledněte tón komunikace

Každý e-mail pište tónem, který jako značka používáte. Pokud byste v jednom e-mailu tykali a ve druhém vykali nebo byste pokaždé použili jinou tonalitu, moc důvěryhodně byste nepůsobili. Proto se zaměřte na jednotný styl, který podpoří identitu vaší značky. Tonalita by měla odrážet základní hodnoty značky a měla by být vhodně zvolená pro komunikaci s konkrétním cílovým publikem. 

  • Je vaše značka zábavná a hravá? E-maily se tak mohou nést v odlehčeném duchu. 
  • Přejete si, aby působila seriozněji? Použijte vážnější tón. 
  • Buďte konzistentní napříč všemi marketingovými kanály. 

Zapomenout byste neměli na dodržování správné tonality v předmětu. Příjemci vás pak hned rozpoznají a tím se zvýší šance, že si vaše e-maily otevřou a přečtou. 

Předmět je to první, čeho si příjemce všimne. Pokud je správně zvolený a dostatečně atraktivní, rozhodne o tom, zda ho příjemce rozklikne, nebo jej naopak přeskočí či rovnou přesune do koše. Je to proto první krok k tomu, jak zaujmout, a tak byste měli promyslet, jak se chcete jako značka prostřednictvím předmětu prezentovat a čím se chcete odlišit v záplavě každodenních e-mailů

Ukázka předmětu vánočního e-mailu značky Pepper Field.
Ukázka předmětu vánočního e-mailu značky Pepper Field.

Kromě správného tónu komunikace si můžete vytvořit vlastní „poznávací znamení”, díky kterému se stanete hned na první pohled rozpoznatelnými. Zakomponovat lze také nějaký společný prvek, který bude vaše e-maily spojovat. Např. Holky z Marketingu zaručeně poznáte podle symbolu #, který je navíc i prvkem jejich loga.

Wolt často používá modrá srdíčka v předmětu jako své poznávací znamení.
Wolt často používá modrá srdíčka v předmětu jako své poznávací znamení.

Vhodně zvolená tonalita by neměla skončit pouze u předmětu nebo hlavního textu, ale měla by prostupovat celým e-mailem. Věnujte proto zvýšenou pozornost CTA tlačítkům, preheaderu, ale i jménu odesílatele. Pokud před název firmy přidáte jméno člověka, který e-mail zasílá, budete jako firma působit přátelským dojmem.

Křestní jméno odesílatele působí přátelštěji.

Sjednoťte vizuální identitu značky

Vizuální identita obsahuje logo a další grafické prvky, které značce propůjčují její podobu. Zde si představíme, proč je vizuální konzistentnost zásadní a nutnou součástí v e-mailingu a proč byste ji neměli přehlížet.

Představte si, že by se vaše oblíbená značka prezentovala jiným způsobem na svých webových stránkách, napříč sociálními sítěmi a nakonec i v e-mailové komunikaci. Nebyli byste z toho zmatení? Je dost možné, že byste takové e-maily snadno přehlédli, protože byste si je se značkou zkrátka nespojili. Proto je žádoucí, abyste sjednotili vizuální identitu vaší značky ve všech oblastech prezentace

  • Logo 

Přítomnost loga v záhlaví e-mailu by mělo být samozřejmostí. Přispívá totiž k jednotnému vzhledu vaší e-mailové komunikace. Jako značka budete působit profesionálně a příjemce hned na první pohled pozná, s kým má tu čest.

Logo je to první, co z našeho e-mailu uvidíte.
  • Barvy

Barvy jsou dalším důležitým prvkem, díky kterému bude vaše značka jednodušeji rozpoznatelná. V e-mailingu byste měli používat ty, které jsou v souladu s vaší celkovou brandovou identitou. Pokud již firma má definovanou paletu barev ve svém brand manuálu, je žádoucí se jich v e-mailingu držet. Barevně můžete odlišit pozadí e-mailu, CTA tlačítka nebo odkazy. Vše by mělo dokonale ladit a korespondovat s celkovým vizuálem společnosti.

Takto se prezentuje Wolt, který zaručeně poznáte podle modré barvy.

  • Grafické prvky

Pokud se rozhodnete zapojit do e-mailů piktogramy či ikonky, ujistěte se, že vizuálně korespondují s ostatními brandovými prvky ve vašem e-mailu a zároveň vypadají stejně jako ty, které používáte na webu.

Ukázka ikonek v jednotném vizuálním stylu značky Vasky.

Rodinná lékárna Vitalpoint využívá piktogramů a ikonek v závěru e-mailu.

  • Typografie

Typografie hraje v e-mailovém marketingu klíčovou roli. Její správné použití může ovlivnit celkovou srozumitelnost a estetiku vašeho sdělení. I zde byste se měli držet jednotného stylu. Špatně zvolenými fonty, nebo dokonce jejich častým střídáním byste si ve vašem e-mailingu zadělali na pořádný nepořádek.

Narazit však můžete na problém, kdy v e-mailových nástrojích nebude váš font dostupný. V takovém případě si zvolte písmo, které je tomu vašemu nejbližší, a toho se držte ve všech rozesílaných e-mailech. 

Mějte e-maily bez jediné chyby

Díky našemu checklistu Co zkontrolovat před odesláním e-mailu ve vašich zprávách nebude žádný nedostatek. Revidujte je důsledně s checklistem zdarma.

STÁHNOUT CHECKLIST ZDARMA

Pravidelnost v rozesílce e-mailů

V předchozích odstavcích jsme kladli důraz na konzistentnost v rámci tonality a vizuální identity. Pravidelnost v rozesílce e-mailů je neméně důležitým aspektem, a to z několika důvodů: 

  • Udržuje zájem zákazníků – pravidelné zasílání e-mailů udržuje vaši značku v mysli zákazníků. Pokud zákazníci vědí, že mohou očekávat váš obsah v určitý den či čas, budou na konzumaci vašeho obsahu připraveni, a tak můžete spíše očekávat, že si váš newsletter přečtou.
  • Buduje důvěru – pravidelná komunikace prostřednictvím e-mailu umožňuje budovat důvěru mezi vámi a vašimi zákazníky. Když zákazníci vidí, že jste aktivní a pravidelně poskytujete hodnotný obsah, začnou vaší značce více důvěřovat.
  • Zvyšuje angažovanost – pravidelná komunikace umožňuje podněcovat interakci zákazníků se značkou. Pokud zasíláte pravidelně zajímavý a relevantní obsah, zákazníci budou pravděpodobněji interagovat s vašimi e-maily, což může vést k vyššímu počtu konverzí.

Jako příklad uvádíme pravidelné e-maily od Holek z marketingu, od kterých vám každou středu ve schránce přistane e-mail s nejnovějšími pracovními nabídkami z marketingu.

Vytvořte si přehlednou šablonu

Jistě víte, že každý e-mailingový nástroj vám umožní vytvořit šablonu vašeho e-mailu. Ta by měla korespondovat s grafickým manuálem vaší společnosti. V následující ukázce vám představíme prezentaci naší e-mailingové šablony Včeliště zpracované v manuálu vizuální identity.

  1. V záhlaví vás uvítá logo, které se postará o to, abyste jasně věděli, čí e-mail právě čtete. Objevit se zde může i claim – krátký slogan, který se pojí se značkou. 
  2. Následuje strukturovaný a přehledný text, který je proložen obrázkem. 
  3. Nesmějí chybět ani CTA tlačítka v naší žluté barvě. 
  4. Na konci se s vámi loučíme nejen pozdravem, ale také podpisem, který je důležitou náležitostí každého e-mailu.
  5. Nechybějí ani odkazy na sociální sítě, kde nás můžete sledovat. 

Podpis by se měl vždy objevit na závěr každé e-mailové komunikace, přesto se stále setkáváme s tím, že podpis chybí – dané sdělení pak působí neosobně a neuceleně.

Vyberte si z následujících typů podpisů:

  • Podpis může být obecnějšího charakteru a obsahovat pouze název společnosti, stejně jako např. u nás ve Včelišti.
  • Před název společnosti lze přidat jméno kolegy, který prostřednictvím e-mailu se zákazníky komunikuje, jako to například dělají Holky z Marketingu:

  • Populární jsou i ruční podpisy, které přidávají na autenticitě.
  • Může také obsahovat vše výše zmíněné a být doplněn o kontaktní informace, fotografii či logo a odkazy na firemní web, sociální sítě apod.

Buďte konzistentní a budujte brand

Hlavním aspektem e-mailového marketingu s cílem vybudování silné značky je konzistentnost. V e-mailech neopomíjejte správnou tonalitu ani vizuální identitu, stejně jako pravidelnost v rozesílce. K dodržení jednotného stylu vám pomůže přehledná šablona e-mailu, která by měla obsahovat všechny potřebné informace. 

Pokud chcete budovat a posilovat vaši značku, tyto jednotlivé prvky by se měly ve vašich e-mailech objevit. A pokud si stále myslíte, že branding je jen pro velké společnosti, přečtěte si, proč se vyplatí budovat značku i malým e-shopům.

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.
Kateřina Kuropatwa

Kateřina Kuropatwa

Katka je stážistka ve Včelišti, kde si prochází všemi oblastmi marketingu. Nejvíce ji baví sociální sítě, kterým by se chtěla v budoucnu věnovat.

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This