Víte, jaké konkrétní brand prvky zakomponovat do e-mailů, aby se vaše firma stala pro e-mailové příjemce důvěryhodnou a snadno zapamatovatelnou? Přečtěte si, které to jsou, a jejich používáním se odlište od konkurence.
Konzistentnost je klíčem k úspěchu
V e-mailovém marketingu jde převážně o budování dlouhodobých vztahů se zákazníky, stejně jako u brandingu. V jednom z našich článků o brand marketingu jste zjistili, proč je důležité e-mailing a branding propojit a proč je e-mailový branding nepostradatelným prvkem pro posilování pozitivního vnímání značky.
Jedním z faktorů, které vnímání ovlivňují, je konzistentnost. Dodržování brandových prvků napříč všemi kanály zajistí, že váš zákazník obdrží to, na co je zvyklý. A to je v současné turbulentní době poměrně důležité. Co všechno tedy v e-mailech „obrandovat“, pokud chcete budovat a posilovat vaši značku?
Zohledněte tón komunikace
Každý e-mail pište tónem, který jako značka používáte. Pokud byste v jednom e-mailu tykali a ve druhém vykali nebo byste pokaždé použili jinou tonalitu, moc důvěryhodně byste nepůsobili. Proto se zaměřte na jednotný styl, který podpoří identitu vaší značky. Tonalita by měla odrážet základní hodnoty značky a měla by být vhodně zvolená pro komunikaci s konkrétním cílovým publikem.
- Je vaše značka zábavná a hravá? E-maily se tak mohou nést v odlehčeném duchu.
- Přejete si, aby působila seriozněji? Použijte vážnější tón.
- Buďte konzistentní napříč všemi marketingovými kanály.
Zapomenout byste neměli na dodržování správné tonality v předmětu. Příjemci vás pak hned rozpoznají a tím se zvýší šance, že si vaše e-maily otevřou a přečtou.
Předmět je to první, čeho si příjemce všimne. Pokud je správně zvolený a dostatečně atraktivní, rozhodne o tom, zda ho příjemce rozklikne, nebo jej naopak přeskočí či rovnou přesune do koše. Je to proto první krok k tomu, jak zaujmout, a tak byste měli promyslet, jak se chcete jako značka prostřednictvím předmětu prezentovat a čím se chcete odlišit v záplavě každodenních e-mailů.
Kromě správného tónu komunikace si můžete vytvořit vlastní „poznávací znamení”, díky kterému se stanete hned na první pohled rozpoznatelnými. Zakomponovat lze také nějaký společný prvek, který bude vaše e-maily spojovat. Např. Holky z Marketingu zaručeně poznáte podle symbolu #, který je navíc i prvkem jejich loga.
Vhodně zvolená tonalita by neměla skončit pouze u předmětu nebo hlavního textu, ale měla by prostupovat celým e-mailem. Věnujte proto zvýšenou pozornost CTA tlačítkům, preheaderu, ale i jménu odesílatele. Pokud před název firmy přidáte jméno člověka, který e-mail zasílá, budete jako firma působit přátelským dojmem.
Sjednoťte vizuální identitu značky
Vizuální identita obsahuje logo a další grafické prvky, které značce propůjčují její podobu. Zde si představíme, proč je vizuální konzistentnost zásadní a nutnou součástí v e-mailingu a proč byste ji neměli přehlížet.
Představte si, že by se vaše oblíbená značka prezentovala jiným způsobem na svých webových stránkách, napříč sociálními sítěmi a nakonec i v e-mailové komunikaci. Nebyli byste z toho zmatení? Je dost možné, že byste takové e-maily snadno přehlédli, protože byste si je se značkou zkrátka nespojili. Proto je žádoucí, abyste sjednotili vizuální identitu vaší značky ve všech oblastech prezentace.
- Logo
Přítomnost loga v záhlaví e-mailu by mělo být samozřejmostí. Přispívá totiž k jednotnému vzhledu vaší e-mailové komunikace. Jako značka budete působit profesionálně a příjemce hned na první pohled pozná, s kým má tu čest.
- Barvy
Barvy jsou dalším důležitým prvkem, díky kterému bude vaše značka jednodušeji rozpoznatelná. V e-mailingu byste měli používat ty, které jsou v souladu s vaší celkovou brandovou identitou. Pokud již firma má definovanou paletu barev ve svém brand manuálu, je žádoucí se jich v e-mailingu držet. Barevně můžete odlišit pozadí e-mailu, CTA tlačítka nebo odkazy. Vše by mělo dokonale ladit a korespondovat s celkovým vizuálem společnosti.
Takto se prezentuje Wolt, který zaručeně poznáte podle modré barvy.
- Grafické prvky
Pokud se rozhodnete zapojit do e-mailů piktogramy či ikonky, ujistěte se, že vizuálně korespondují s ostatními brandovými prvky ve vašem e-mailu a zároveň vypadají stejně jako ty, které používáte na webu.
Ukázka ikonek v jednotném vizuálním stylu značky Vasky.
Rodinná lékárna Vitalpoint využívá piktogramů a ikonek v závěru e-mailu.
- Typografie
Typografie hraje v e-mailovém marketingu klíčovou roli. Její správné použití může ovlivnit celkovou srozumitelnost a estetiku vašeho sdělení. I zde byste se měli držet jednotného stylu. Špatně zvolenými fonty, nebo dokonce jejich častým střídáním byste si ve vašem e-mailingu zadělali na pořádný nepořádek.
Narazit však můžete na problém, kdy v e-mailových nástrojích nebude váš font dostupný. V takovém případě si zvolte písmo, které je tomu vašemu nejbližší, a toho se držte ve všech rozesílaných e-mailech.
Pravidelnost v rozesílce e-mailů
V předchozích odstavcích jsme kladli důraz na konzistentnost v rámci tonality a vizuální identity. Pravidelnost v rozesílce e-mailů je neméně důležitým aspektem, a to z několika důvodů:
- Udržuje zájem zákazníků – pravidelné zasílání e-mailů udržuje vaši značku v mysli zákazníků. Pokud zákazníci vědí, že mohou očekávat váš obsah v určitý den či čas, budou na konzumaci vašeho obsahu připraveni, a tak můžete spíše očekávat, že si váš newsletter přečtou.
- Buduje důvěru – pravidelná komunikace prostřednictvím e-mailu umožňuje budovat důvěru mezi vámi a vašimi zákazníky. Když zákazníci vidí, že jste aktivní a pravidelně poskytujete hodnotný obsah, začnou vaší značce více důvěřovat.
- Zvyšuje angažovanost – pravidelná komunikace umožňuje podněcovat interakci zákazníků se značkou. Pokud zasíláte pravidelně zajímavý a relevantní obsah, zákazníci budou pravděpodobněji interagovat s vašimi e-maily, což může vést k vyššímu počtu konverzí.
Jako příklad uvádíme pravidelné e-maily od Holek z marketingu, od kterých vám každou středu ve schránce přistane e-mail s nejnovějšími pracovními nabídkami z marketingu.
Vytvořte si přehlednou šablonu
Jistě víte, že každý e-mailingový nástroj vám umožní vytvořit šablonu vašeho e-mailu. Ta by měla korespondovat s grafickým manuálem vaší společnosti. V následující ukázce vám představíme prezentaci naší e-mailingové šablony Včeliště zpracované v manuálu vizuální identity.
- V záhlaví vás uvítá logo, které se postará o to, abyste jasně věděli, čí e-mail právě čtete. Objevit se zde může i claim – krátký slogan, který se pojí se značkou.
- Následuje strukturovaný a přehledný text, který je proložen obrázkem.
- Nesmějí chybět ani CTA tlačítka v naší žluté barvě.
- Na konci se s vámi loučíme nejen pozdravem, ale také podpisem, který je důležitou náležitostí každého e-mailu.
- Nechybějí ani odkazy na sociální sítě, kde nás můžete sledovat.
Podpis by se měl vždy objevit na závěr každé e-mailové komunikace, přesto se stále setkáváme s tím, že podpis chybí – dané sdělení pak působí neosobně a neuceleně.
Vyberte si z následujících typů podpisů:
- Podpis může být obecnějšího charakteru a obsahovat pouze název společnosti, stejně jako např. u nás ve Včelišti.
- Před název společnosti lze přidat jméno kolegy, který prostřednictvím e-mailu se zákazníky komunikuje, jako to například dělají Holky z Marketingu:
- Populární jsou i ruční podpisy, které přidávají na autenticitě.
- Může také obsahovat vše výše zmíněné a být doplněn o kontaktní informace, fotografii či logo a odkazy na firemní web, sociální sítě apod.
Buďte konzistentní a budujte brand
Hlavním aspektem e-mailového marketingu s cílem vybudování silné značky je konzistentnost. V e-mailech neopomíjejte správnou tonalitu ani vizuální identitu, stejně jako pravidelnost v rozesílce. K dodržení jednotného stylu vám pomůže přehledná šablona e-mailu, která by měla obsahovat všechny potřebné informace.
Pokud chcete budovat a posilovat vaši značku, tyto jednotlivé prvky by se měly ve vašich e-mailech objevit. A pokud si stále myslíte, že branding je jen pro velké společnosti, přečtěte si, proč se vyplatí budovat značku i malým e-shopům.
0 komentáøù