Vytvářet unikátní obsah pro každý z kanálů propagace může být časově i finančně náročné. Naštěstí to není potřeba. Klíčem k úspěchu je promyšlená a správná recyklace vytvořeného obsahu. Ta se nabízí zejména v případě e-mailingu a sociálních sítí. Jak na ni? Tady je 6 tipů, které vám pomohou oprášit facebookové příspěvky a nechat je zazářit ve vašem dalším e-mailu.
Popularita příspěvků na sociálních sítích vám může prozradit mnohé. Třeba i to, jak na ně budou reagovat odběratelé vašich e-mailů. Můžeme totiž předpokládat, že e-maily odebírají uživatelé velmi podobní těm, kteří patří mezi sledující a fanoušky na sociálních sítích.
Zrecyklujte nejoblíbenější příspěvky
Pokud příspěvek zabodoval na Facebooku, v e-mailu to bude podobné. Tak koukněte do přehledů, vyberte top posty, vymyslete, jak by asi mohl vypadat e-mail, ve kterém je využijete, a v případě potřeby proveďte drobné úpravy textů. Voilà – e-mail předurčený k úspěchu může běžet do světa.
Ankety a jejich výsledky
Využíváte na Facebooku funkci anket? Díky nim můžete získat ty nejužitečnější informace o své cílové skupině a pracovat s nimi dál. Nenechávejte si výsledky pro sebe. Naopak, jedná se o velmi zajímavý obsah, který se vám poměrně snadno dostal do rukou. Podělte se o něj s odběrateli vašich newsletterů.
Využívejte citace a hlášky vašich sledujících
Objevil se na vašem Facebooku „kontroverzní“, nebo naopak jinak zajímavý komentář, který vyvolal velkou diskuzi? Přišla vám soukromá zpráva, kterou by podle vás stálo za to ukázat světu (samozřejmě se souhlasem autora)? Nebojte se takovou informaci zmínit ve svém e-mailu. Ideálně s krátkým zamyšlením, podloženými informacemi k tématu, odkazem na relevantní zdroje. Dejte si ovšem pozor, aby daná informace souvisela s předmětem vašeho podnikání a aby tedy byla pro vaše odběratele přínosná. Vyhněte se také vlastním „kontroverzím“, které by mohly vaše dosavadní fanoušky spíše odradit.
Shrňte sérii tipů či zajímavostí do jednoho e-mailu
Publikovali jste sérii příspěvků na určité téma? Pravidelně svým sledujícím přinášíte tipy, zajímavosti nebo novinky z vašeho oboru? Shrňte je čas od času do jednoho e-mailu, který vaši sledující jistě ocení. Takové e-maily můžete do svého plánu zařazovat pravidelně.
Použijte obrázky
Nehodí se vám žádný z příspěvků do e-mailu? Využijte alespoň grafiku, abyste čas či peníze investované do její tvorby co nejvíce zúročili. Pro ty nejlepší a nejpopulárnější grafiky jistě najdete to správné uplatnění. Zvláště se zaměřte na vámi připravené infografiky, GIFy (pokud je váš editor podporuje) nebo třeba i vtipné memes. Obrázky každý e-mail krásně oživí a zatraktivní.
Hodit se budou i videa
Publikovali jste na sociálních sítích zajímavé (a vlastní) video, kterému by stálo za to zvýšit dosah, a zároveň by o něj neměli přijít ani odběratelé vašeho newsletteru? Vložte do dalšího e-mailu odkaz, ideálně takový, který bude ukrytý pod náhledovým obrázkem či screenshotem videa. Do obrázku nezapomeňte přidat výzvu k akci, která čtenáře přiměje kliknout. V případě screenshotu svou funkci dokonale splní symbol označující play, který se u pozastaveného videa zobrazí. Uživatel se poté proklikne na vaše sociální sítě, čímž zvýší dosah videa.
Způsobů, jak recyklovat příspěvky ze sociálních sítí, je opravdu nespočet. Inspirujte se těmito tipy a výsledky na sebe nenechají dlouho čekat. Časem určitě sami objevíte i další způsoby, jak obsah zužitkovat.
0 komentáøù