13 frází, které ve vašich e-mailech nemají co dělat

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Obsah e-mailů
  4.  » 13 frází, které ve vašich e-mailech nemají co dělat

E-mail, který posíláte svým potenciálním klientům, by měl být čtivý, zajímavý a přínosný. Jaký by naopak být neměl? Tak třeba příliš strojený, neosobní a plný nicneříkajících frází. Tady je 13 těch nejhorších, které každý váš e-mail pošlou v žebříčku úspěšnosti o příčku dolů. A platí to nejen pro newslettery, ale také pro veškerou další osobní korespondenci. 

1. Nespěchá to…

Ale ano, když už píšete, tak to většinou spěchá. Akční nabídka brzy vyprší, článek nemusí být za tři týdny aktuální. Každý, kdo si něco takového přečte, odsouvá e-mail automaticky na „až někdy bude čas“. Pokud nemáte nic důležitého, raději nepište vůbec, než abyste použili tuto frázi. 

2. Pravděpodobně teď nemáte čas / jste zaneprázdněn/a

Jasně, každý toho má na práci spoustu. Jenže vy chcete říct něco důležitého a zajímavého, nebo snad ne? Nesnižujte hodnotu svých informací, raději jděte přímo k jádru věci a řekněte jen to, co má být vyřčeno. Když už se uživatel přihlásil k odběru, rád si na váš e-mail čas udělá. Jen nezapomínejte na personalizaci, abyste své čtenáře nezklamali nevhodným obsahem. 

3. Pokusím se říct to stručně 

Nepokoušejte se, nepište o tom, ale řekněte to stručně. Další prázdná fráze, která jen zbytečně zabírá místo důležitějším informacím. Podobně je to i s „tenhle e-mail bude dlouhý, ale…“. Pokud máte potřebu obhajovat si délku e-mailu, zřejmě nejste sami úplně spokojeni s jeho obsahem. Delší e-mail čas od času nevadí, vaše omluva za jeho rozsah už ovšem ano. 

4. Asi mě/nás zatím neznáte, ale…

Další prázdná fráze, bez které se snadno obejdete. Raději rovnou přejděte k věci, představte se a zkuste všechno udělat tak, aby vás odteď znal každý. 

5. Můžu/můžeme se zeptat…?

Neptejte se, jestli se můžete zeptat. Raději rovnou položte konkrétní otázku. Pro čtenáře to bude rychlejší a jasnější. 

6. Možná se to netýká přímo vás

Tak proč tedy vlastně píšete? Segmentujte svou databázi a posílejte jen takové e-maily, které se vašich čtenářů opravdu týkají. 

7. A poslední věc

První věc, další věc, poslední věc… Takový e-mail se asi přiliš dobře číst nebude. Raději se soustřeďte na to, aby na sebe jednotlivé pasáže a informace v nich uvedené navazovaly. 

8. Tady je pár odkazů

Výčet odkazů působí v e-mailech poněkud těžkopádně. Pokud chcete odkazovat, raději linky zakomponujte přímo do textu a využijte takové anchor texty či CTA buttony, na které čtenář bude muset kliknout. 

9. Nejsem žádný expert 

A proč by tedy příjemce měl váš newsletter číst? Buď máte co říct a jste tedy expert na danou problematiku, nebo nemá smysl e-mail vůbec posílat. Nic mezi tím neexistuje. Podobným sdělením jen snížíte hodnotu textu. Raději nechte čtenáře, ať sám rozhodne, jestli vaše e-maily stojí za přečtení. 

10. Dává vám to smysl?

E-mail musí dávat smysl. Ale ptát se na to čtenářů? Tuto otázku si raději položte ještě před odesláním. Pokud to smysl nedává, přepište to. 

 11. Nečetli jste poslední e-mail

Zeptejte se sami sebe, jestli je opravdu vhodné kárat čtenáře, od kterého očekáváte nějakou další akci. Většina z nás by po takovém úvodu nepřečetla ani žádný budoucí e-mail.

12. Nemusíte odpovídat

Monology nikoho nezajímají, i komunikace s odběrateli newsletteru by měla být dialogem, kde na každém příspěvku do diskuze záleží. Pokud vás nezajímá názor vašich čtenářů, je vysoce pravděpodobné, že je zase nebude zajímat váš další e-mail. 

13. Měli bychom zůstat v kontaktu

Ano, zůstaňte s uživateli v kontaktu na sociálních sítích nebo jiných platformách. Dejte jim ale jasný důvod, proč je to pro ně správná volba. Obyčejné info o tom, že by to tak mělo být, určitě nestačí. Raději řekněte, jak a kde se můžete propojit i co tam na uživatele čeká. 

Tak kolik z výše uvedených frází ve svých e-mailech používáte? Možná už je sami ani nevnímáte, pro vaše čtenáře ovšem mohou působit jako „pěst na oko“. Odstraňte je a uvidíte, že své e-maily brzy dovedete k dokonalosti.

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.
Klára Sudová

Klára Sudová

Klára na Včelišti původně začínala jako copywriter. Nyní se věnuje interním i klientským sítím.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This