Letní prázdniny jsou většinou obdobím útlumu. Nástroje pro e-mail marketing však nezahálely a využily takzvanou „okurkovou sezonu” pro vlastní vylepšení. Co je tedy nového a jaké marketingové trendy nás v e-mailingu čekají?
Léto se v Ecomailu neslo ve znamení inovací
Nejvíce aktivní byl v létě zřejmě Ecomail a představil e-mail marketingových novinek v nástroji hned několik.
- Nová funkce očištění databáze vám díky napojení na platformu ContactSpotlight pomůže zbavit se neexistujících či neplatných adres a obávaných spamových pastí.
- Integrace s reklamním systémem Sklik.cz umožní přenášet do Sklik účtu celý seznam kontaktů nebo segment. Spouštět reklamu na Skliku můžete také v rámci automatizací.
- Napojení dalších e-shopových řešení, konkrétně Webareal, eBRÁNA a Ecwid, zajistí přenos kontaktů a objednávek z těchto platforem do Ecomailu v reálném čase.
- Dvoufaktorové ověření zvýší zabezpečení vašeho účtu, čímž spolehlivěji ochrání vaše data. Klasické přihlášení pomocí e-mailu a hesla můžete teď rozšířit o ověřovací kód.
- Odkaz na odhlášení z SMS kampaní se nyní v Ecomailu automaticky vygeneruje. To je důležité, protože příjemce musí mít ze zákona možnost odhlásit se i z odběru SMS zpráv.
- Nové funkce v editoru šablon, jako např. nahrávání více obrázků najednou nebo řazení obrázků podle posledního nahraného, vám usnadní přípravu a úpravu e-mailů.
- Woocommerce plugin se aktualizoval o:
- možnost přenášet telefonní číslo,
- hromadné nahrávání kontaktů,
- sledování a přenášení naposledy zobrazených produktů.
- Vlastní oprávnění pro uživatele nyní umožňuje povolit uživateli vytvořit kampaň, ale zároveň zamítnout její odeslání nebo vymazání.
- V integraci s Raynetem můžete mít u kontaktu dvě e-mailové adresy, Ecomail vytvoří dva různé profily.
- Při přidání trackovací domény vám aplikace našeptá její správný tvar.
- Nástroj nově nabízí v rámci segmentace také výběr zemí.
Trigger spustit opakovaně si nyní můžete nastavit na vlastní frekvenci.
SmartEmailing povolal do svých služeb antispam
V nástroji SmartEmailing funguje od července antispam VirusFree, který odhalí až 99 % faktorů, jež by vaši zprávu poslaly do složky Spam.
- Vypátrá spamové chyby v obsahu e-mailu a učí se z nich, takže je s každou zprávou chytřejší.
- Sleduje technickou správnost e-mailu, jako např. podpisy či platný spf.
- Kontroluje blacklisty v reálném čase.
Po zkontrolování určí, s jakou pravděpodobností je připravený newsletter doručitelný, a zároveň vás upozorní na případné problematické části.
Targito dává odběratelům možnost volby
Možná to není úplná novinka, ale skvělý marketingový trend určitě. Nic se nemá vzdávat bez boje. Pokud se chce odběratel odhlásit, zkuste ho trochu zviklat. Ukažte mu, že si může vybrat, což zanechá velmi pozitivní dojem. A o to přece jde. Heslo Targita zní: „Našim klientům pomáháme dělat z marketingu mattering.” Aplikujte tuto strategii také na odběratele vašich e-mailů.
Gmail jako e-mailingový nástroj? No jistě
Také Google si uvědomuje velký potenciál e-mailového marketingu a začíná lehce „fušovat” do této branže. U vybraných verzí Google Workspace přidává do Gmailu dvě nové funkce:
1. V rozvržení si teď můžete vybrat z mnoha šablon obsahujících obrázky, text i tlačítka.
2. Funkce vícenásobného odeslání vám umožňuje posílat hromadné e-maily, aniž byste museli skrýt všechny příjemce. Pro každého příjemce se navíc vytvoří jedinečný odkaz pro odhlášení. Ke konkurenceschopnosti vůči plnohodnotným e-mailingovým nástrojům je to ještě dlouhá cesta, ale pro úplné začátečníky v oblasti e-mail marketingu to může být skvělé prozatímní řešení. A časem se možná dočkají dalšího rozšíření.
Mailkit také aktualizoval
Nyní si můžete zobrazit kompletní historii příjemce za poslední rok. V jednom okně tak získáte přehled o všem, co bylo příjemci za poslední rok odesláno.
U SMS kampaní si přímo v UI kampaně vyberete, které z vašich zaregistrovaných Sender ID má být pro rozesílku použito.
Díky rozšíření kódu pro příjem dat eventů prostřednictvím Google Analytics Enhanced Ecommerce lze předávat v rámci dataLayeru i product_url a image_url.
Mailkit dále opravil několik chyb, na které je upozornili přímo uživatelé nástroje.
Umělá inteligence ve službách e-mail marketingu
Umělá inteligence (AI) je hodně skloňovaným slovem téměř ve všech odvětvích a její přítomnost bude dle předpovědí stále častěji cítit i v e-mailech.
Adam Q. Holden-Bache, ředitel e-mailového marketingu ve společnosti Enventys Partners prohlásil, že budoucnost e-mailů leží v plně automatizovaném fungování poháněném AI. Podobné smýšlení ukázala také Emily Ryan, spoluzakladatelka a e-mailová stratéžka Westfield Creative.
Můžeme tedy AI považovat za nový trend v marketingu? E-mailingový nástroj Samba se s tím ztotožňuje a platforma je plně založena na umělé inteligenci. Společnost proklamuje, že její nástroj nevyžaduje žádné zkušenosti s online marketingem, díky AI bude Samba generovat nové objednávky za vás.
Plná automatizace není hudbou budoucnosti
V předpovědích budoucnosti e-mail marketingu také několikrát zazněla plná automatizace. Tímto trendem v marketingu (e-mailingu) se rozhodla řídit platforma Intelimail. Dle vlastních slov vnáší do e-mailingu „úplnou automatizaci, lehkost, intuici a neustálé inovace”. Podívejte se, co naleznete pouze v Intelimail.
Novinky v e-mail marketingu pro rok 2023
Ty se (snad) dozvíte na celodenní konferenci plné praktických návodů a reálných ukázek E-mail Restart. Termín ani program ještě není vypsán, ale dle minulého ročníku lze soudit, že i tento by mohl stát za to.
Podělte se s námi svůj o názor
Používáte některý ze zmíněných nástrojů? Potěšily vás jejich novinky či přístup? Dejte nám vědět.
Tento článek je poutavý a užitečný. Na jiných webech někdy formátování textu volá po pomstě do nebes. Když vidím zeď s textem, prostě odejdu. Vhodné rozestupy a obsah zde. Určitě sem budu chodit častěji 🙂
Dobrý den, děkujeme, to nás těší. Budeme se i nadále snažit přinášet našim čtenářům užitečný obsah.