Lze využít spolupráci s (mikro)influencery v e-mailingu?

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Návody
  4.  » Lze využít spolupráci s (mikro)influencery v e-mailingu?

Statistiky ukazují, že až 63 % marketérů v rámci propagační kampaně spolupracuje s deseti a více influencery. Výstupy z těchto kolaborací pak používají nejen pro sociální sítě, ale i další komunikační kanály. Podívejte se, jak lze využít spolupráci s (mikro)influencery v e-mailingu.

Jaký je rozdíl mezi influencerem a mikroinfluencerem?

Na úvod ale trocha teorie, ať víte, o kom bude na následujících řádcích řeč.

Influencer je, jak už samotný název napovídá, veřejně známá osoba, která má „moc“ svými postoji nebo aktivitou ovlivnit názor či chování svého publika. To čítá sto tisíc až milion sledujících.

Mikroinfluencer samozřejmě dělá to samé, pouze v mnohem menším měřítku. Mají totiž „pouze“ tři až sto tisíc followerů.

Je tedy logické, že mikroinfluenceři zpravidla bývají mnohem levnější a jsou dostupní i pro začínající firmy nebo živnostníky. Navíc zapojení jejich publika je výrazně vyšší než u osob s desetinásobným počtem followerů. 

Leoše Mareše například sleduje skoro každý, kdo má v České republice Instagram, takže jeho pomyslné obecenstvo zahrnuje lidi nejrůznějšího věku, bydliště, zájmů apod. Naproti tomu specificky zaměření mikroinfluenceři disponují výrazně menším publikem, ale mnohem vyšší šancí na jeho zaujetí.

To potvrzuje i výzkum marketingové platformy Expert Voice for Business, podle kterého mohou mikroinfluenceři ovlivnit až 82 % svých followerů.

Jak vybrat správného (mikro)influencera pro propagaci?

Z výše uvedeného důvodu je jasné, že řídit se pouze počtem nedává smysl. Vy potřebujete najít někoho, jehož publikum má co největší průnik s vaší cílovkou.

Proto například při snaze o propagaci domácího arašídového másla bude v poměru cena/výkon mnohem výhodnější spolupracovat s mikroinfluencerem z oblasti fitness nebo food bloggerem než s Leošem. Drtivá většina jejich sledujících totiž může mít zájem o váš produkt, zatímco u nejpopulárnějšího moderátora v republice půjde třeba pouze o každého padesátého followera.

A proč byste měli platit za osloveních těch 49, u kterých je předem jasné, že to nemá cenu?

V takovém případě raději zvolte mikroinfluencera, který má sice menší dosah, ale vašim službám již z principu mnohem nakloněnější publikum. A pak už záleží na vašich finančních možnostech, jestli oslovíte někoho s pěti, dvaceti nebo padesáti tisíci sledujícími.

Výhody spolupráce s (mikro)influencery

Obecně platí, že zapojení persony se schopností ovlivnit druhé může pomoci ve snaze o zvýšení:

  • povědomí o značce,
  • důvěryhodnosti brandu,
  • návštěvnosti webu,
  • poptávky služeb nebo objednávek.

A všeho lze dosáhnout i prostřednictvím newsletteru.

Ale na rovinu – spolupráce s (mikro)influencery jen pro účely e-mailingu nemá smysl. Výstupy z ní totiž primárně využijete především na sociálních sítích, webových stránkách nebo třeba v PPC, kde jsou „víc na očích“. A tím pádem budou mít větší úspěch.

Skvělé sekundární použití obsahu spolupráce

Zakomponování tohoto obsahu z jiných kanálů do e-mailingu je skvělý způsob, jak ho sekundárně použít a dostat ho mezi trochu odlišný typ publika, které například nesleduje vaše sociální sítě.

Jaký typ obsahu ze spolupráce s (mikro)influcery lze použít v e-mailingu? 

Už takřka všechny e-mailingové nástroje umožňují vložit do těla zprávy obrázky a videa, takže bez problému v newsletteru použijete fotky nebo krátké filmy, které jste již nahráli na sociální sítě.

Můžete ale také odkázat na sponzorovaný blog, kde (mikro)influencer píše o vašich produktech, či na nějakou známou a hojně navštěvovanou platformu, kde jste v rámci guestbloggingu naopak publikovali článek vy.

A pochopitelně lze vložit odkaz na propagovanou službu na webu či konkrétní příspěvek na vašem nebo influencerově profilu.

Fantazii ani možnostem se tedy meze nekladou. Recyklace dává smysl nejen v oblasti odpadového hospodářství a ekologie, ale také v marketingu. Proto bez obav využívejte už jednou použitý obsah i do e-mailingu a ukažte také tomuto segmentu vašeho publika, že spolupracujete s někým, koho si možná váží a na jehož názor by mohli dát.

Jak spolupracovat s (mikro)influencery?

  1. Jasně si stanovte, co od spolupráce očekáváte.
  2. Mějte na paměti, že spolupráce s influencerem není přehození promo aktivit na někoho jiného, ale vymýšlejte nápady společně.
  3. Pravidelně vyhodnocujte výsledky a společně přemýšlejte, zda a jak by mohly být ještě lepší.

Závěr

Do newsletteru můžete využít výstupy ze spolupráce s (mikro)influencerem, které jste primárně použili pro jiný marketingový kanál. Prostřednictvím e-mailu se dostane i k lidem, kteří dané kanály nesledují, což celou kolaboraci ještě zefektivní. Domlouvat si placenou spolupráci pouze za účelem jejího využití v e-mailingu ale nedoporučujeme. 

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.
Vojta Hulinský

Vojta Hulinský

Vojtu to táhlo k psaní už od střední školy, během které se spolužákem vedl web, který mapoval čtyři roky radosti i strastí českolipských puberťáků. Tehdy ještě nevěřil, že by se jeho koníčkem mohl i živit, a tak zvolil cestu pragmatičtějšího vzdělání i kariéry. Po bezpečnostně-právním intermezzu se shodou náhod vrátil k tomu, co ho opravdu naplňuje – a už u toho zůstal.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This