Je třeba si přiznat, že ani sebelepší fasáda nesvede zázraky. Bez chytlavého obsahu e-mailing dobře fungovat nebude. Design se ale ignorovat nevyplatí. Umí totiž člověka zaujmout a příjemně ho naladit, zapůsobit na jeho emoce, usnadnit mu cestu vaším obsahem a ve finále tak zlepšit konverzi. Je jako průvodce, který vede turisty zajímavou čtvrtí, po cestě jim ukazuje, co si zaslouží jejich pozornost, hlídá celou dobu, aby nesešli z cesty, a bezpečně je dovede k cíli.
Předmět rozhoduje o dalším osudu e-mailingu
Prohrát první bitvu tady bohužel znamená prohrát celou válku. V předmětu e-mailu hraje hlavní roli text. Sdělení by především mělo vzbudit zájem a zvědavost číst dál. Váš adresát by měl po přečtení předmětu tušit, co je obsahem e-mailingu, ale neměli byste prozradit vše. Můžete zvážit i skromné použití emotikonů, pokud si myslíte, že by mohly rezonovat s vaší cílovou skupinou.
Přehledný a logický layout
Rozvržení obrázků, textu a grafických prvků ovlivní, jak bude váš e-mailing přehledný a čitelný. Nejlépe v tomto ohledu působí text v jednom sloupci tak, aby mohly být jednotlivé obsahové celky kladené pod sebe. Ukázalo se také, že v e-mailingu se lépe čte text, který je zarovnaný na střed, nikoli do bloku.
Obrácená pyramida
Pravidla grafiky v e-mailingu jsou podobné jako v případě landing page. U obou můžete vsadit na princip tzv. obrácené pyramidy, kdy se obsah postupně zužuje shora dolů. Prakticky to vypadá tak, že nahoře trůní široký vizuál (nejčastěji foto), v prostředku je posazen text a celé to nakonec ústí v textově stručné a výstižné, ale vizuálně jasně vystupující tlačítko s CTA. Takové rozložení usnadňuje čtenáři skenování obsahu a dovádí ho po logické trase k tomu, co je nejdůležitější.
Práce s kontrasty
Kontrasty poutají pozornost a udržují oči v bdělém stavu. V grafice e-mailů se proto vyplatí tuto jejich schopnost využít. Ideální je rozdělit jednotlivé bloky textů a odlišit je barevným pozadím. Samotný text také může mít více barev. Můžete střídat např. bloky s černým textem na bílém pozadí a bílým textem na barevném pozadí.
Držte se vaší brand identity
E-mailing by neměl rebelovat proti grafickému manuálu vaší značky. Mělo by z něj být patrné, kdo je odesílatelem, což mu bude dodávat na důvěryhodnosti. Umístěte nahoře vlevo či doprostřed dobře viditelné logo a držte se fontů, barev, ilustrací a grafiky, které používáte na webu či v jiných marketingových materiálech.
Jakou roli hrají obrázky?
Nejpřitažlivější složkou e-mailu jsou bezpochyby obrázky. Ale jak vybrat ty správné? Rozhodně by měly nějak souviset s obsahem. Foto šťavnatého jablka může být dobrá volba, když posíláte informace o farmářských bedýnkách, nedávalo by ale smysl u e-mailu představujícího nový šampon, ledaže by byl založen na extraktech z jablka.
Hlavní funkcí obrázků je navnadit čtenáře na váš produkt či služby, zkrátka mu naservírovat ochutnávku očekávaného prožitku. Pokud fotky zobrazují konkrétní produkty, nezapomeňte je prolinkovat do e-shopu či na produktové stránky.
U textů platí, že méně je více
Nenechte nikoho bloudit v nepřehledné směsi textů a grafických prvků. Ujasněte si, co je opravdu důležité k tomu, abyste čtenáře dovedli k CTA, a co je sice také důležité, ale můžete to sdělit později, třeba na cílové stránce webu. Více textu nutí ke zmenšování písma a celkově k zahuštění obsahu, který se kvůli nedostatku kyslíku rychle unaví, a s ním i váš čtenář.
Optimalizujte pro mobily
Podstatnou částí úspěchu je optimalizování designu pro mobilní zařízení. Říká se dokonce, že e-mailing, který se dobře nezobrazuje na mobilu, je do tří vteřin smazán zhruba v 70 % případů. Pokud mají vaše e-mailingy v konverzích rezervy, nemusí to být pouze špatným designem. Přečtěte si náš článek 5 důvodů, proč vaše kampaně nejsou konverzní, a jak to napravit.
0 komentáøù