Pokud bychom měli doslova přeložit výraz landing page, půjde o stránku, na které přistanou návštěvníci. Jde tedy o podstránku webu, na kterou se snažíme přivést co nejvíce návštěvníků za nějakým konkrétním účelem. Předtím než na ni odkážete ve svých e-mailových kampaních, přečtěte si náš článek. Prozradíme vám tipy pro ideální stavbu landing page a nakonec vám dáme i checklist, díky kterému si zkontrolujete, jestli jste na nic nezapomněli.
Cílem každé landing page je konverze. Nemusí ovšem jít jen o prodej
Pomocí landing page můžete návštěvníky přesvědčit k přihlášení k odběru e-mailů, vyplnění ankety či dotazníku, stažení e-booku či jiného bonusového obsahu nebo například navázání kontaktu. Vstupní stránku můžete také ušít na míru okruhu uživatelů, kteří se mohou lišit od vaší běžné cílové skupiny. Nezapomínejte na radu Oli Gardnera, zakladatele populárního nástroje na tvorbu landing pages Unbounce.com: „Nikdy nespouštějte žádnou marketingovou kampaň bez dedikované landing page.“
Jak by měla vypadat ideální landing page?
I v případě prodejní stránky je velmi efektivní vzorec AIDA. Zjednodušeně jde o to, abyste stupňovali touhu po vlastnění ve 4 krocích:
- Attention – upoutat pozornost,
- Interest – vzbudit zájem,
- Desire – vyvolat touhu,
- Action – vyzvat k akci.
Optimální bude ukázat si to přímo na konkrétním příkladu. Třeba:
Ve Včelišti jsme nově vydali knihu o obsahovém marketingu. Pro její objednávku jsme vytvořili speciální landing page. A právě hned úvod rozhoduje o tom, zda má taková stránka šanci, nebo zůstane v zapomnění. Hlavní nadpis, doplněný případným podnadpisem, musí jasně a stručně sdělovat, co nabízíme a jaký to přinese návštěvníkovi užitek.
Tip Včeliště: Vyzkoušejte test, kdy nezasvěcenému člověku ukážete design vstupní stránky na cca 5 vteřin. Pak se ho zeptejte, čeho se nabídka týká, případně co ho nejvíce zaujalo. Pokud dostanete uspokojivou odpověď, výborně, jste na dobré cestě. V opačném případě úvod přepracujte.
Stránku rozčleňte na menší sekce
Nezapomínejte na členění landing page. Bez ohledu na její délku je třeba text naporcovat pomocí odrážek či vizuálně oddělených bloků. Jen tak pomůžete návštěvníkovi se snadnějším čtením. S tím je spojená i nesmírně důležitá vizuální komunikace, která dokáže upoutat pozornost rychleji než psané slovo. Atraktivní, sjednocený a čitelný design je nezbytný pro to, abyste udrželi návštěvníkovu pozornost a dovedli ho až do cíle.
Bez výzev k akci to nepůjde
Nezapomínejte na výzvy k akci. Návštěvník nesmí ani na vteřinu zaváhat, jak má postupovat dále. CTA tlačítka tak musí být naprosto srozumitelná a přístupná. Pokud jste připravili delší vstupní stránku, vkládejte výzvy k akci průběžně po celé délce, abyste návštěvníka mohli zachytit v každém důležitém bodu.
Ve formulářích se ptejte jen na to nejnutnější
Kdo si libuje ve vyplňování formulářů? Neztraťte návštěvníka ve finále a ptejte se jen na to, co opravdu potřebujete. Perfektní článek o formulářích sepsal Ondřej Ilinčev. Získáte v něm rovnou 17 tipů na jejich zlepšení. Formuláře si pozornost rozhodně zaslouží, článek si přečtěte ZDE.
Checklist – je vaše vstupní stránka připravená na nápor kampaně?
Jsme na konci. Pojďme si ale zopakovat to nejdůležitější, co by nemělo chybět na landing page, než na ni necháte přistát prvního návštěvníka.
- Cílem je pouze jedna akce.
- Rovnou v nadpisu sdělujete návštěvníkovi to nejdůležitější.
- V textu se soustředíte na benefity.
- Obsah jste rozdělili do menších sekcí.
- Design landing page koresponduje s e-mailem, ze kterého návštěvníky přivádíte.
- Používáte grafiku a obrázky posilující sdělení.
- Skryli jste menu nebo cokoliv, co by rušilo návštěvníkovu pozornost.
- Cíl landing page jste podpořili výzvami k akci, které návštěvníkovi jasně říkají, co po něm chcete.
- Ve formulářích žádáte jen informace, které jsou nezbytné.
Fungují vám landing page? Ověřte si to
Potřebujete zjistit, které prvky uživatele zajímají a zda oni směřují svou pozornost správným směrem? Pak nasaďte na landing page heatmapy. Nejdůležitějším ukazatelem efektivity je podle nás konverzní poměr. Nezapomínejte tak testovat každou provedenou úpravu a vyhodnocovat její vliv. K tomu využijte A/B testování, kdy návštěvníky rozdělíte na 2 stejně velké skupiny a nabídnete jim stávající podobu stránky a navrhovanou změnu. Díky tomu jednoduše vyhodnotíte, která část dosáhla lepších konverzí.
Tímto končíme úvod o landing page. Bude se nám ale hodit. V příštím článku probereme napojení vstupní stránky na e-mailing.
Pokud máte v záloze landing page, která vás zaujala, budeme moc rádi, když se o ni podělíte.
0 komentáøù