Databáze kontaktů pro B2B a B2C sektor se může lišit na první pohled v maličkostech, které ale znamenají mnoho. Zajímá vás, jak vytvořit adresář e-mailových kontaktů pro svůj B2B byznys? Inspirujte se našimi tipy, díky kterým můžete s budováním databáze začít nebo ji rozšířit.
Myslete na rozdíl mezi B2B a B2C
Prvním bodem je rozlišení mezi B2B a B2C adresáty. I když se za monitory obou skrývají lidé, mají odlišné zájmy. Myslete na ně při tvorbě obsahu newsletterů i výzvy k jejich odebírání. V B2B sektoru je důležitá vzájemná komunikace mezi firmami, nikoliv mezi firmou a koncovým zákazníkem. Rozhodovací proces u B2B příjemců je pečlivější a více objektivní než v případě B2C. Potenciální adresáti (ano, v jedné firmě jich může být více) rozhodují o vaší nabídce přísněji podle toho, co je výhodné pro jejich společnost.
Poznejte potřeby společností, na které cílíte. To je cestou k úspěchu. Odběratelé se pro váš newsletter rozhodují na základě racionálních i emocionálních potřeb. Tvořte proto relevantní obsah, pomáhejte ostatním s jejich prací, zodpovídejte otázky a zároveň myslete na dobrý pocit adresátů při čtení newsletterů i na dobrou pověst celé firmy.
Jak tyto vlastnosti B2B odběratelů v teoretické rovině přetavit do fungujících newsletterů, které budují lepší vztahy? Začněte hned u první zmínky o nabídce odběru newsletteru.
1. Zapracujte na přihlašovacím formuláři na webu
Rozhodování o nákupu a přesvědčení o jeho potřebě často probíhá online. Právě ta chvíle, kdy vaši potenciální odběratelé hledají informace o vaší nabídce, je tou pravou. Zaujměte jejich pozornost a nabídněte jim odběr zpravodaje. E-mailingové nástroje nabízí moderní a profesionální formuláře ke sběru e-mailových adres.
Při umisťování formuláře na stránky buďte k zákazníkům co nejvíce ohleduplní a myslete na jejich pohodlí při přihlášení k odběru.
- Nezobrazujte přihlašovací formulář ve chvíli, kdy návštěvníci webu nakupují.
- Využijte služeb profesionálního grafika, který vytvoří vkusný design formuláře.
- Nenuťte odběratele k vyplňování velkého množství políček. Zvažte, která data opravdu potřebujete.
- Přizpůsobte formulář mobilním zařízením.
- Nabídněte za přihlášení k odběru něco na oplátku. Třeba e-book.
Častým způsobem, jak formulář zobrazit, je pop-up okno. Pokud se pro tento způsob rozhodnete, zobrazte jej návštěvníkovi až po určité době, kterou na webu stráví.
2. Budujte databázi i offline
Potkáváte potenciální klienty na veletrzích nebo konferencích? Využijte této příležitosti a rozhoďte sítě! Snadno a zdarma nasbíráte kontakty na odběratele pro svůj e-mailový zpravodaj. Další způsoby, jak můžete budovat svou databázi i offline, najdete v našem cheat sheetu.
3. Využijte sílu oficiální korespondence
Dost možná už se svými budoucími odběrateli spolupracujete a pravidelně komunikujete. Oficiální e-maily s dodavateli nebo zákazníky můžete doplnit o odkaz v patičce e-mailu, kterým se adresát přihlásí k odběru novinek.
4. Nalákejte odběratele na zajímavý obsah
Publikujete pravidelně zajímavé články na svůj blog? Využijte jeho sílu (především v B2B sektoru) a získejte nové odběratele. První možností je zaslání obsahu po přihlášení ke zpravodaji – nabídněte například speciální reporty, případové studie nebo další materiály, které nalákají k odběru. Dalším řešením využití pluginu, díky kterému obsah přečtou jen ti, kteří zadají svůj e-mail.
5. Publikujte na dalších specializovaných webech
Unikátní postřehy a informace z byznysu jsou cenným obsahem. Tvořte vzdělávací a inspirační články, které budou lákavé pro specializované weby. Relevantním a originálním obsahem si získáte čtenáře a potenciální zákazníky, kteří se budou chtít o vašem podnikání a know-how dozvědět více. Do textu přidejte externí odkazy na váš web nebo přímo odkaz k odběru novinek z vašeho e-mailového zpravodaje.
6. Nechte zákazníky vyzkoušet, co děláte. Zdarma
Nabízíte jedinečné nástroje, které si poradí s problémy, které vaše cílová skupina řeší? Dovolte jim je vyzkoušet zdarma na oplátku za jejich e-mailovou adresu. Nejen že takto přidáte do své databáze nové odběratele, zároveň máte šanci získat i nové zákazníky, se kterými budete nadále obchodovat.
7. Sbírejte kontakty na sociálních sítích
Kdo dnes nemá stránku na sociálních sítích, přichází o výhody, které tyto kanály nabízí. Prostřednictvím stránek nebo skupin lze snadno nasměrovat návštěvníky na formulář odběru novinek. Kromě toho, že tento způsob sběru e-mailových adres lze zprostředkovat bezplatně, například Facebook nabízí formu sponzorovaných příspěvků, které na uživatele cílí přesně se záměrem získat od nich kontaktní informace. Podobné výhody nabízí i profesní síť LinkedIn, která se zdá být pro sektor B2B ještě výhodnějším kanálem než Facebook.
8. Sbírejte kontakty díky placené reklamě ve vyhledávání
Podobně jako reklama na sociálních sítích, i placená reklama ve vyhledávání umožňuje sběr kontaktů pro vaši databázi. Pokud se rozhodnete pro tuto možnost, nepodceňujte správný výběr klíčových slov a ještě lepší výběr landing page, na kterou potenciální odběratele přivedete.
9. Svěřte budování databáze externím profesionálům
Pokud se na vlastní budování databáze necítíte, nemáte na ně prostředky, kapacity nebo znalosti, nebojte se požádat experty. Existují agentury, které se na hledání těch správných odběratelů specializují. Nepleťte si je ale s možností koupit už hotovou databázi – tento způsob je neefektivní z více pohledů. Odběratelé ve skutečnosti o vaši společnost zájem nemají, především se ale jedná o nelegální způsob získávání e-mailů – jediné, co můžete ve finále získat, jsou vysoké pokuty.
Ať už se rozhodnete pro jakýkoliv způsob (nebo v ideálním případě kombinaci) budování a rozšiřování e-mailové databáze vaší společnosti, nezapomínejte na správnou správu osobních údajů v souladu s GDPR. V samotných textech e-mailů se pak vyvarujte gramatických a stylistických chyb i 13 frází, které v newsletterech nemají co dělat.
0 komentáøù